سید حسین نقوی حسینی، فعال سیاسی، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا اظهار کرد: استقرار دولت آقای رییسی که با مراسم تنفیذ و تحلیف کامل شد و رییس دولت موظف است کابینه خود را ظرف دو هفته به مجلس معرفی کند، زمینه لازم را برای اقدامات اساسی و فعالیت های دولت جدید فراهم کرده است.

او در رابطه با طرح های جنجالی مجلس که شاید برای دولت در ابتدای کار چالش ایجاد کند، ادامه داد: البته در گذشته طرح ها و موضوعاتی در پارلمان مطرح بود که هنوز به سرانجامی نرسیده است و طرح صیانت از فضای مجازی هم‌ به جایی نرسیده است. همانطور که سخنگوی شورای نگهبان دیروز اعلام کرد، طرح و مصوبه ای در این زمینه به شورا نرسیده است تا شورا اظهار نظر کند در مجلس هم این طرح به جایی نرسیده است. به نظر من زمینه کار، به خوبی فراهم است و مجلس نیز مصمم است تا از دولت حمایت و با دولت، همکاری کند و با وزرا همکاری کند تا دولت کار خود را شروع کند.

نقوی حسینی تاکید کرد: مجلس یک سری وظایف قانونی دارد که همکاری به معنای چشم پوشی از وظایف قانونی مجلسیان نیست و مهم این است که انرژی سه قوه مقننه، مجریه و قضاییه هزینه اختلاف و کشمکش و تنش سیاسی نشود و هر قوه ای وظایف خود را انجام بدهد و مقابله ای سیاسی صورت نگیرد. ولی این رویکرد به معنی تصویب چشم و گوش بسته هر چیزی نیست و مجلس کار خود را انجام خواهد داد.

نماینده ادوار مجلس با اشاره به چالش های میان قوا و تکرار آنها در دولت رییسی افزود: همانطور که گفتم تنش های سیاسی حذف خواهد شد. در مجلس دهم رییس مجلس و هیات رییسه و دو فراکسیون مجلس با دولت همکاری داشتند و دولت اکثریت نمایندگان مجلس را در اختیار داشت ولی نوع تعامل و مروادات بر اساس منطق و پذیرفتن جایگاه مجلس نبود و از این رو نتوانست از اکثریت خود در مجلس دهم استفاده کند و حتی فراکسیون امید در خیلی جاها مقابل دولت آقای روحانی قرار گرفت.

او در پایان گفت: نوع رابطه منطقی، براساس شرح وظایف هر قوه مهم است و به نظر من آقای رییسی با مجلس وارد چنین تنش ها و کشمکش هایی نمی شود و تعامل و همکاری خوبی با آنها برقرار می شود و هر کسی وظیفه خود را انجام می دهد.۷