به گزارش برنا؛ عین الله جهانی، معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار برنا درباره تحلیل اوضاع ترافیکی پایان هفته گذشته گفت: در روز جمعه (15 مرداد ماه)، 16 میلیون و 930 هزار و 64  دستگاه خودرو در کل کشور تردد داشتند.

او با بیان اینکه دراین روز نرخ تردد ساعتی 311 دستگاه خودرو بوده است، افزود: 15 مرداد ماه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 14 درصد کاهش تردد را شاهد هستیم.

سرهنگ جهانی ادامه داد:  روز جمعه در سراسر کشور 2 هزار و  400 فقره تصادف در سراسر کشور داشتیم که حدودا هر ساعت 101 مورد محقق شده است. همچنین میزان تصادفات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 48 درصد کاهش داشته است.

معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه تعداد متوفیان صحنه ی تصادف در این روز 26 نفر اعلام شده است و تعداد مجروحین 772 نفر گزارش شده است، افزود: آمار متوفیان نسبت به مدت مشابه سال قبل 45 درصد و تعداد مجروحین نیز 32 درصد کاهش داشته است.

او بیان کرد: بیشترین علت تعداد تصادفات در روز گذشته 40 درصد عدم توجه به جلو در حین رانندگی، 18 درصد عدم توانایی در کنترل وسایل نقلیه و  18 درصد عدم توجه به حق تقدم ها بوده است.

سرهنگ جهانی گفت: بیشترین زمان وقوع تصادفات از ساعت 16 تا 20 بوده است که حدودا 27 درصد تصادفات در این ساعات رخ داده است.

او ضمن توصیه ای بیان کرد: اگر رانندگان عزم جدی برای پیشگیری از تصادفات داشته باشند ملاحظه می کنند که 40 درصد تصادفات به دلیل عدم توجه به جلو در حین رانندگی بوده است و این امر به این معنی است که راننده حین رانندگی به جلو و اطراف توجه جدی و کافی ندارد و علت اصلی آن نیز بیشتر در بحث دریافت و ارسال پیامک و صحبت به تلفن همراه است.

سرهنگ جهانی ادامه داد: با آمار و ارقام مطرح شده می توانیم بگوییم بخش عمده تصادفات قابل پیش بینی و پیشگیری هستند و رعایت چنین اموری اول به دلیل سلامتی خود رانندگان و خانواده هایشان و دوم به آسیب نرساندن به دیگرانی که در راه بوده، است.

انتهای پیام/4