شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جلوگیری

سید حسن نصرالله: اسرائیل از واکنش انتقام جویانه مقاومت می‌ترسد/ ۱۵ سال هیچ تجاوزی علیه لبنان صورت نگرفته است


سید حسن نصرالله: اسرائیل از واکنش انتقام جویانه مقاومت می‌ترسد/ 15 سال هیچ تجاوزی علیه لبنان صورت نگرفته است

سید حسن نصرالله به مناسب سالگرد پیروزی مقاومت بر رژیم صهیونیستی گفت: مهمترین دستاورد لبنان در جنگ ۳۳ روزه این بود که معادله بازدارندگی و قواعد جلوگیری از درگیری شکل گرفت و بازدارندگی قابل توجهی را در برابر اسرائیل ایجاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در ابتدای سخنرانی خود به مناسبت پانزدهمین سالگرد پیروزی مقاومت بر دشمن صهیونیستی در جنگ جولای 2006 ، به حوادث اخیر «خلده» و اتفاقاتی که در مراسم تشییع «علی شبلی» عضو حزب‌الله که هفته گذشته در یک مراسم عروسی به قتل رسیده بود پرداخت.

سید نصرالله ابتدا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مقاومت و همچنین احمد جبریل و تعدادی از عناصر مقاومت که به تازگی از دنیا رفته‌اند،  گفت که از تمامی فرماندهان که در محور مقاومت حضور داشتند در خوشحالی و ناراحتی ما حضور داشتند از همه آنها قدردانی می‌کنم.

وی در ادامه به بررسی ابعاد جنگ 33 روزه پرداخته و افزود، من در سال‌های قبل همیشه شرایط جنگ 33 روزه را گفته و دستاوردها و پیروزی‌های مقاومت و مواضع دوستان و دشمنان را مطرح کرده‌ام و دیگر نمی خواهم وارد این مسائل شوم چون آنها را قبلاً بیان کرده ام.  بالاترین مسئولیت امروز بر دوش همگان این است که از این پیروزی‌ها و دستاوردها و نتایج جنگ 33 روزه محافظت کنند. این دستاوردها و معادلاتی که رقم خورده به همین سادگی به دست نیامده است و  جانفشانی‌های زیادی در این رابطه صورت گرفته است.  امروز امانت این شهدا و فرماندهان شهید و مردان و زنان و کودکان شهید  در دست ما است و  ما باید از دستاوردهای این خون‌ها محافظت کنیم.‎

دبیر کل حزب‌الله در ادامه اظهار داشت، مهمترین دستاورد لبنان در جنگ 33 روزه این بود که معادله بازدارندگی و قواعد جلوگیری از درگیری شکل گرفت و بازدارندگی قابل توجهی را در برابر اسرائیل ایجاد کرد که بسیار راهبردی و استراتژیک است. وقتی امنیت به وجود آید همه چیز  وجود خواهد داشت.  وقتی امنیت وجود نداشته باشد سرمایه گذاری و تجارت و اقتصاد نیز وجود نخواهد داشت لذا این دستاورد بزرگ و راهبردی توسط مقاومت لبنان به دست آمد و امنیت و آرامش 15 سال است که به استثنای برخی تنش‌های مقطعی  در لبنان به وجود آمده است.  البته در این مدت نیز باید دولت و ارتش لبنان به وظایف خود بپردازند.

سید حسن نصرالله گفت، لبنان دهها سال بود که همیشه جولانگاه نیروی هوایی اسرائیلی‌ها بود و آنها هر کاری می خواستند در جنوب منطقه بقاع و خود بیروت انجام می‌دادند و  هیچ بازدارنده‌ای نیز در برابر آنها وجود نداشت.  امروز 15 سال است که هیچ جنگنده اسرائیلی وارد لبنان نشده تا بتواند هدفی را در لبنان مورد اصابت قرار دهد، جز در مواردی که  حادثه‌ای در سال 2014 پیش آمد که هیچ  خسارت جانی و مالی نداشت و اسرائیلی‌ها نیز پاسخ این حمله را دیدند.

سید نصرالله تاکید کرد،  15 سال است که هیچ تجاوز اسرائیلی ضد لبنان صورت نگرفته است.  البته در خصوص تجاوزهای هوایی صحبت خواهم کرد و خواهم گفت که چگونه باید با این تجاوزها مقابله شود، اما  در مجموعه چنین امنیتی در عرصه لبنان سابقه نداشته است.

وی ادامه داد، چیزی که  مانع تجاوز اسرائیلی‌ها به  لبنان در این مدت شده،  ترس دشمن است از اینکه  واکنش انتقام جویانه ما را ببیند.  مقاومت لبنان برای اسرائیلی‌ها بسیار ترسناک است. غیر از نقض حریم هوایی لبنان که توسط جنگنده ها و پهپادها صورت می گیرد، اما  15 سال است که مسئولان سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی  هر روز لبنان را تهدید می‌کنند، اما  نتوانسته اند هیچ کاری انجام دهند.‎