شهر خبر

وحید هاشمیان:

حریف ساده برای تیم ملی نداریم/حضورمربیان با سابقه لژیونری خوب است

حریف ساده برای تیم ملی نداریم/حضورمربیان با سابقه لژیونری خوب است

مربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: در دور اول هم فکر می کردیم حریفان آسان داشتیم که حالا نباید این تفکر را داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید هاشمیان درباره شرایط تیم ملی فوتبال ایران در فاصله کمتر از یک ماه مانده به شروع دور نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت: پس از مدتی که فدراسیون فوتبال بلاتکلیف بود، با حضور آقای عزیزی خادم شرایط بهتر شد. ثمره تلاش‌های فدراسیون و ایشان نتایج تیم ملی فوتبال و پیشرفت آن بود.

او درباره نشست امروز با عزیزی خادم تصریح کرد: برای ادامه همکاری صحبت‌های مثبتی شد و در خدمت تیم ملی خواهم بود.

مربی تیم ملی فوتبال ایران درباره ابهام در میزبانی در مرحله انتخابی نهایی جام جهانی تاکید کرد: این موضوع در کنترل ما نیست. نماینده فیفا در تهران حضور داشت و بازدید کرد. امیدوارم نتیجه مثبتی از بازدیدش اعلام کند. فوتبال ما نشان داد که در روزهای سخت هم می‌تواند نتیجه بگیرد. میزبانی را داشته باشیم قطعاً بهتر است اما تمرکزمان روی خودمان است.

او درباره برنامه آماده سازی تیم ملی یادآور شد: بازی‌های دوستانه باید در فیفا دی برگزار شود، چون یکسری لیگ‌های اروپا آغاز شده است و اگر بازی‌های تدارکاتی در زمانی غیر از فیفادی برگزار شوند، تیم‌هایی که لژیونرهای ما آنجا هستند، با حضور آنها در اردوی تیم ملی مخالفت خواهند شد. به همین دلیل امکان برگزاری بازی دوستانه نیست.

هاشمیان درباره مصدومیت مرتضی پورعلی‌گنجی و عارف غلامی دو مدافع تیم ملی گفت: از روزی که این دو بازیکن مصدوم شدند، پیگیر درمان آنها بودیم. مربیان تیم ملی کنترل می‌کنند چه بازیکنانی آماده هستند تا در زمان مناسب تصمیم بگیرد. کادر فنی روی هر بازیکنی نظر داشته باشد اسکوچیچ آن را اعلام خواهد کرد. قطعاً بازیکنی که لیاقت داشته باشد، دعوت خواهد شد. اینجا موضوع اصلی، لیاقت حضور در تیم ملی است و بازیکن چه داخلی بازی کند چه خارج، لیاقت داشته و به تیم ملی دعوت خواهد شد.

مربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، درباره صحبت‌های کارشناسان درباره همگروهی ایران با بازنده‌های سنتی خود در مرحله انتخابی جام جهانی تصریح کرد: در دور اول هم چنین فکری می‌کردیم، اما دیدیم کارمان سخت شد. نباید هیچ تیمی را دست‌کم بگیریم. فکر کنم بازی‌ها تا آخر مسابقات برای صعود ادامه داشته باشد. دید فدراسیون و بازیکنان تیم ملی احترام به هر حریفی است. اگر حضورمان در جام جهانی قطعی شد آن وقت می‌توانیم بگوییم گروه‌مان سخت بود یا آسان.

هاشمیان در مورد حضور کریم باقری و مهدی مهدوی‌کیا در تیم‌های ملی خاطرنشان کرد: هر چقدر بتوانیم از نفراتی که از نظر اخلاقی خوب هستند، استفاده کنیم، نتیجه بهتری می‌گیریم، به خصوص کسانی که لژیونر بودند و با اروپا ارتباط دارند حضورشان می‌تواند به تیم ملی کمک کند.