شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#لیبی#ترکیه#استانبول#رئیس جمهور

جزئیات گفتگوی نخست وزیر لیبی با اردوغان

دیدار

رئیس جمهور ترکیه روز شنبه در استانبول از عبدالحمید دبیبه، نخست وزیر لیبی استقبال کرد و با این مقام لیبی به بحث و گفتگو پرداخت.

به گزارش مشرق به نقل از ینی شفق، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه روز شنبه در استانبول از «عبدالحمید دبیبه»، نخست وزیر لیبی استقبال کرد.

گفته شده دیدار دو جانبه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با عبدالحمید دبیبه، نخست وزیر لیبی در کاخ وحدالدین استانبول صورت گرفته و در این نشست که بدون حضور خبرنگاران انجام شده است.

در این دیدار همچنین علاوه بر رئیس جمهور ترکیه، دیگر وزرای این کشور از جمله، «لطفی الوان» وزیر دارایی و خزانه‌داری، «محمت موش» وزیر تجارت، «شهاب کاواجی‌اوغلو»، رئیس بانک مرکزی و «صفر توران» مشاور رئیس جمهور ترکیه نیز حضور داشتند.

سفر نخست وزیر لیبی به ترکیه پس بازشدن مسیر شرقی و غربی لیبی در راستای وحدت این کشور صورت گرفته و پیش از این نیز ترکیه ضمن حمایت از دولت وحدت ملی لیبی، از بازگشایی جاده راهبردی شرق به غرب این کشور استقبال کرده بود. در آن زمان آنکارا همچنین در بیانیه خود بر ادامه حمایت از مردم و دولت وحدت ملی تا آتش بس پایدار و انجام مقدمات انتخابات آینده تاکید کرده بود.

منبع: مهر