دیدار فرستاده ویژه نبیه بری با رئیس مجلس شورای اسلامی

ایوب حمید، فرستاده ویژه نبیه بری رئیس مجلس جمهوری لبنان که برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دوره سیزدهم به تهران سفر کرده است، با محمدباقر قالیباف  رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

قالیباف در ابتدای این دیدار، تحولات لبنان را موضوع حائز اهمیتی برای جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: « وظیفه اسلامی و انسانی خود می‌دانیم که در همراهی محور مقاومت و در مبارزه با دشمنان اسلام در کنار ملت و دولت لبنان باشیم». 

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: «هرچند دشمنان لبنان درصددند که ضربه‌های اقتصادی، امنیتی و سیاسی مهلکی به لبنان وارد کنند، اما توطئه‌ها و فشارهای آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه لبنان با تدبیر گروه‌های سیاسی ناکام مانده است.»

قالیباف در تشریح دیدگاه خود افزود: «ملت لبنان با مدیریت مقاومت تاکنون توانسته است با هوشمندی و خرد جمعی، توطئه‌های دشمنان را شناسایی و خنثی نماید».

قالیباف تحریم های اقتصادی و ایجاد بحران تحمیلی بر لبنان را عامل مشکلات مردم دانست و گفت: «امروزه آمریکا، برخی از کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی مشکلات ساختاری، اقتصادی و اختلافات دیدگاهی لبنان را ابزاری برای تشدید فشار بر مردم قرار داده اند که باید فکری اساسی در این مورد اندیشید». 

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنگ 33 روزه، خاطر نشان کرد: «لبنان نشان داده که محکم در برابر رژیم صهیونیستی ایستاده است و این رژیم توانایی تصمیمات نهایی برای پایان یا ادامه جنگ را ندارد». 

قالیباف درباره تحولات منطقه نیز گفت: «بحران داخلی رژیم صهیونیستی جدی است و صهیونیست‌ها برای فرار از وضعیت موجود در صدد ایجاد چالش و تنش جدید در منطقه هستند که با هوشیاری کامل با آن مقابله می شود». 

قالیباف در پایان با تاکید بر ضروت تحکیم پیوندهای پارلمانی دو کشور عنوان داشت: «تعاملات پارلمانی موجب توسعه روابط و مناسبات فیمابین جمهوری اسلامی ایران و لبنان و تقویت مراودات و مبادلات دو کشور خواهد شد».

تعاملات پارلمانی منجر به تحکیم پیوندهای دولت‌های ایران و لبنان می شود

ایوب حمید، فرستاده ویژه رئیس مجلس جمهوری لبنان نیز در این دیدار با قدردانی از دعوت مقامات لبنان برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری گفت: «انتخاب رئیس جمهور رئیسی هم برای لبنان و هم برای جهان اسلام حائز اهمیت است». وی همچنین ابراز داشت: «رئیس مجلس لبنان اهمیت خاصی برای تعمیق تعاملات پارلمانی قائل و معتقد است؛ تعاملات پارلمانی منجر به تحکیم پیوندهای دولتهای دو کشور خواهد شد». 

فرستاده ویژه رئیس مجلس جمهوری لبنان تصریح کرد: « برخی گروه‌ها قدرت تمیز بین فعالیتهای شرعی مقاومت و شیطنتهای دشمنان لبنان را ندارند و دشمنان نیز از همین تفاوت دیدگاه به نفع خود سود می برند». 

ایوب حمید، با آرزوی طول عمر برای رهبری جمهوری اسلامی ایران و تقدیر و تشکر از مردم و دولت تأکید کرد: « ملت و دولت لبنان همواره قدردان حمایت رهبری، دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران از مقاومت و ملت لبنان هستند».