شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#داعش#آمریکا

تروریست‌های داعش وارد پایگاه نظامی آمریکا شدند!+جزییات

خبرگزاری دولتی سوریه (سانا)‌گزارش داد : نیروهای آمریکایی ده ها تروریست داعش را از زندان های نیروهای دموکراتیک سوریه «قسد» به پایگاه نظامی در استان الحسکه منتقل کردند.

تروریست‌های داعش وارد پایگاه نظامی آمریکا شدند!+جزییات

به گزارش منیبان، نیروهای آمریکایی ۴۰ تروریست داعشی را که در زندان «ثانویه صناعیه» و زندان مسوم به دفاع شخصی در ورودی جنوبی شهر الحسکه به سر می بردند به پایگاه نظامی آمریکا در شهر «الشدادی» استان الحسکه منتقل کردند.

این منابع خاطرنشان کردند که در میان این تروریست ها یک سرکرده تیم جاسوسی در سازمان تروریستی و یک متخصص در ساخت مواد منفجره وجود دارند.

ارتش آمریکا طی ماه های گذشته ده ها تروریست داعش را از زندان های شهر الحسکه  که تحت کنترل شبه نظامیان کرد وابسته به این نیروها قرار دارد، پس از تسلیح آنها و ارائه پشتیبانی لجستیکی برای انجام عملیات تروریستی در مناطق مسکونی و علیه مواضع ارتش سوریه و تأسیسات عمومی به مناطق تحت اشغال خود در سوریه منتقل کرده است.

پیش تر نیز سانا گزارش داده بود که نیروهای آمریکا ۳۰ تروریست داعشی را با اهداف تروریستی و طولانی‌تر کردن جنگ، از خاک عراق به استان دیرالزور واقع در شمال شرق سوریه منتقل کردند.

براساس این گزارش، این تروریست‌ها ابتدا به پایگاه کمپ «البلغار» در شرق شهر «الشدادی» در جنوب استان الحسکه منتقل و پس از آن، به پایگاه آمریکا در شهر الشدادی و از آنجا به استان دیرالزور برده شدند.

به تازگی نگرانی‌ها در زمینه بازسازی ساختار داعش از سوی آمریکا با کمک همپیمانان منطقه‌ای این کشور در سایه تحرک‌های مشکوک آمریکایی در مرز سوریه و عراق، افزایش یافته است. 

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و ادامه کشتار مردم این کشور کردند.

دولت سوریه بارها تأکید کرده است که این شبه‌نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و به حضور غیر قانونی آنان پایان خواهد داد.