شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#بانک

مدیر عامل بانک روسی: قطع ارتباط روسیه با سوئیفت بعید است


مدیر عامل بانک روسی: قطع ارتباط روسیه با سوئیفت بعید است

رئیس بانک وی تی بی VTB روسیه احتمال جداشدن روسیه از سیستم بین المللی پرداخت سوئیفت را بعید دانست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، آندره کوستین، رئیس بانک وی تی بی VTB روسیه در مصاحبه با روزنامه آلمانی Handelsblatt تأکید کرد که قطع ارتباط روسیه با سوئیفت تنها در صورتی رخ می دهد که دولت های اروپایی تصمیم بگیرند اقدامات شدیدتری علیه کشور ما انجام دهند.

سوئیفت سیستم بین المللی انتقال و پرداخت بین بانکی است و بیش از 11000 موسسه مالی و اعتباری بزرگ در سراسر جهان به آن متصل هستند.

گزارش هایی مبنی بر اینکه روسیه احتمالاً به عنوان بخشی از تحریم های شدیدتر غرب از این سیستم جدا خواهد شد، به طور مرتب در رسانه های جمعی منتشر می شود.

وی گفت: من فکر نمی کنم این اتفاق هرگز رخ دهد مگر اینکه دولت های اروپایی بخواهند اقدامات شدیدتری علیه روسیه انجام دهند. اما تاکنون، حتی ایالات متحده چنین برنامه ای نداشته است. آنها ترجیح می دهند ما را از سیستم دلار جدا کنند و تحریم های ثانویه علیه بانک های اروپایی برای جلوگیری از همکاری آنها با ما اعمال کنند.

رئیس بانک وی تی بی در ادامه تأکید کرد که محدودیت های اعمال شده علیه بدهی دولتی روسیه که قبلاً توسط ایالات متحده وضع شده بود، مشکلی برای این کشور و بانک های آن ایجاد نکرده است.

در عین حال، رئیس بانک وی تی بی تأکید کرد که روسیه همچنان بخشی از جامعه بین المللی است و نمی خواهد خود را از بقیه جهان جدا کند.

وی گفت: ما می خواهیم روابط خوبی با سایر کشورها داشته باشیم. اگر غرب نمی خواهد با ما همکاری کند، ما با چین، هند و کشورهای آفریقایی کار خواهیم کرد. ایالات متحده و اروپا کل جهان نیستند.

انتهای پیام/