شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا

آمریکا حمله حزب الله علیه اسرائیل را محکوم کرد

کدخبر: 431706
اقتصاد نیوز : وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ایر حملات راکتی حزب الله به مواضع اسرائیل را محکوم کرد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از مهر، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای حملات راکتی حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و مدعی شد این اقدام امنیت و تمامیت ارضی لبنان را به مخاطره می اندازد.

آمریکا در این بیانیه، مدعی ادامه تعامل با مقامات رژیم صهیونیستی، لبنان و همچنین نیروهای مسلح لبنان شد.

وزارت خارجه آمریکا بدون اشاره به بمباران جنوب لبنان از سوی رژیم صهیونیستی، از دولت لبنان خواست مانع از این حملات شده و کنترل منطقه را به دست بگیرد.

آمریکا در ادامه ارائه فهرست درخواست های یکجانبه خود، مدعی شد: از دولت لبنان می خواهیم که دسترسی کامل به نیروهای حافظ صلح یونیفل را مطابق با قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل تسهیل کند. از همه تلاش‌ها برای حفظ آرامش استقبال می کنیم.

حزب الله لبنان دیروز جمعه به حملات تجاوزکارانه اخیر رژیم صهیونیستی به مرزهای جنوبی این کشور واکنش نشان داد. پس از شلیک ده‌ها موشک به سمت مواضع صهیونیست‌ها، حزب الله لبنان ضمن برعهده گرفتن مسئولیت این حملات اعلام کرد: در ساعت ۱۱:۱۵ امروز جمعه با ده‌ها راکت، اراضی اطراف پایگاه‌های رژیم صهیونیستی در مزارع شبعا هدف قرار گرفته است.

در همین ارتباط، حزب الله لبنان تصریح کرد: یگان‌های شهیدان علی کامل محسن و محمد قاسم طحان مناطق اطراف مواضع اشغالگران را در مزارع شبعا هدف قرار دادند. در بیانیه حزب الله آمده است: این حمله با دهها راکت از نوع ۱۲۲ میلی متری انجام شد. این حملات راکتی در واکنش به حملات اخیر رژیم صهیونیستی به الجرمق و الشواکر لبنان رخ داده است.

اقدام غافلگیرکننده حزب الله و حملات آن به مواضع رژیم صهیونیستی واکنش‌های متعددی به دنبال داشت به طوری که تمامی گروه‌های مقاومت در لبنان، فلسطین، عراق و یمن از این اقدام حزب الله استقبال کردند و آمادگی خود را برای نبرد گسترده با رژیم صهیونیستی در منطقه ابراز کردند.