شهر خبر

حمایت احزاب و نیروهای ملی لبنان از پاسخ‌های موشکی حزب‌الله علیه تجاوزات اسرائیل


حمایت احزاب و نیروهای ملی لبنان از پاسخ‌های موشکی حزب‌الله علیه تجاوزات اسرائیل

احزاب و نیروهای ملی لبنان تاکید کردند که پاسخ موشکی حزب‌الله به تجاوزات دشمن کاملا موجه و مشروع است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد، هیئت هماهنگی نشست احزاب و نیرو‌ها و شخصیت‌های ملی لبنان با صدور بیانیه‌ای عملیات قهرمانانه گروه شهید «علی کامل محسن» و شهید «محمد الطحان» را که مواضع نزدیک به ارتش رژیم صهیونیستی در مزارع اشغالی شبعا را با موشک هدف قرار داد، به مقاومت اسلامی تبریک گفت.

در این بیانیه آمده است، پاسخ مقاومت به منظور تاکید بر تعهد خود جهت دفاع از لبنان در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی، آن هم در زمانی که توطئه‌گران به دنبال کشاندن حزب الله به درگیری داخلی هستند صورت گرفت.

احزاب و نیروهای ملی لبنان تاکید کردند که آگاهی مقاومت و تدبیر آن در داخل لبنان و شجاعت آن در مقابله با دشمن صهیونیستی آن را به یک حزب پیروز در برابر دشمنان خود و عنصر قدرت و امنیت برای مردم و دفاع از سرزمین مادری تبدیل کرده است.

احزاب و نیروهای ملی لبنان ضمن محکوم کردن تجاوزات رژیم صهیونیستی به خاک و حاکمیت این کشور اظهار داشتند که برخی از عناصر خرابکار در منطقه «شویا» درصدد تحریک علیه مقاومت بودند اما رزمندگان قهرمان مقاومت هیچ واکنشی نشان ندادند و مقاومت بزرگترین نشان افتخار برای هر فرد آزاده در لبنان و منطقه است.

در این بیانیه همچنین آمده است، احزاب و نیروهای ملی لبنان، همسویی برخی با رسانه‌های دشمن صهیونیستی را محکوم می‌کنند؛ زیرا آنها قصد دارند به دلیل کینه‌توزی خود علیه مقاومت و طرفداران آن تجاوزات رژیم اشغالگر علیه حاکمیت ملی لبنان را توجیه کرده و دشمن را برای ادامه تجاوزات گستاخ‌تر کنند.

هیئت هماهنگی نشست احزاب و نیروهای ملی لبنان در ادامه تصریح کرد که پاسخ موشکی مقاومت علیه حملات رژیم صهیونیستی کاملا موجه و مشروع است و حزب الله برای دفاع از حاکمیت لبنان تلاش می‌کند و در برابر توطئه‌های دشمنان در راستای تحمیل معادلات جدید ایستاده است.

در پایان این بیانیه تاکید شده، رهبری حزب الله بارها اعلام کرده که موضع مقاومت برای همه احزاب و نیروها و شخصیت‌های شریف ملی لبنان روشن است و هیچ گونه تجاوزی به زمین و مردم و آب‌ها و منابع طبیعی لبنان بدون پاسخ نخواهد ماند و مقاومت همچنان باقی و پیروز است و رژیم اشغالگر حتماً نابود خواهد شد.

دیروز برخی رسانه‌ها اعلام کردند، اهالی منطقه «شویا» در استان «حاصبیا» (که اکثر جمعیت آن دروزی هستند) جلوی یک کامیون حامل موشک‌انداز را گرفته‌اند.

حزب الله لبنان نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: در ساعت 11:15 ظهر جمعه، مقاومت اسلامی به حملات صهیونیست‌ها به لبنان با هدف قرار دادن اطراف مواضع دشمن اسرائیلی در مزارع شبعا با شلیک چندین راکت از مناطقی که دور از مناطق مسکونی است، واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است که حزب الله مناطق دور از مناطق مسکونی را برای حملات استفاده می‌کند تا جان غیرنظامیان به خطر نیافتند.

حزب الله لبنان با اشاره به اینکه هنگام بازگشت رزمندگان مقاومت و هنگام عبور از منطقه «شویا» برخی از شهروندان لبنانی معترض آنها شده‌اند، تاکید کرد: مقاومت همواره حامی مردم است و در جریان عملیات خود گزندی به آنها وارد نمی‌کند. مقاومت خون‌های پاک جوانان خود را برای محافظت از امنیت لبنان و شهروندانش می‌دهد.

انتهای پیام/