زمین پژوی مرد زنجانی را بلعید + عکس

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که نشتی آب سبب ایجاد فروچاله و سقوط یک خودرو به داخل آن در جاده گرماب شده است.

جواد یوسفی در مورد علت فرونشست زمین در نزدیکی روستای توتورقان گرماب و سقوط یک خودرو به داخل این چاله، اظهار کرد: طبق بررسی اولیه علت این حادثه یا مربوط به رد شدن لوله آب کشاورزی از این نقطه و احتمال نشتی آب از آن بوده و یا آب به لایه‌های زیرین جاده در این مسیر نفوذ کرده و سبب ایجاد حفره شده است.

بلعیده شدن 50 کیلومتر جاده نطنز + جزییات

به گزارش رکنا، وی با اشاره به اینکه حفره ایجاد شده روز گذشته (۱۵ مردادماه) سبب سقوط یک دستگاه پژو به آن شده است، ابراز کرد: در این خودرو یک فرد بیمار نیز حضور داشت که دچار جراحت شده و امیدواریم مشکل جدی برای سرنشینان آن رخ نداده باشد.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان تصریح کرد: صبح دیروز بلافاصله پس از وقوع این حادثه عملیات مرمت آغاز و با خاک‌ریزی تعمیرات لازم انجام شده است. همچنین امور آب نیز موظف شده است که نشتی آب را اصلاح کند.

وی به سیل در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: این سیل به میزان قابل توجهی به ابنیه فنی و تأسیسات راه‌های استان خسارت وارد کرده است که  این میزان خسارت به پل‌ها، ابنیه فنی و راه‌های شهرستان‌های ماه‌نشان، ایجرود، خدابنده و زنجان بیشتر دیده می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه کارشناسان در حال برآورد خسارت سیل هستند، عنوان کرد: برآوردهای اولیه حاکی از خسارت ۱۵.۵ میلیارد تومانی به راه‌ها دارد. راهداران استان با همه توان و امکانات و تجهیزات در مناطق سیل‌زده استقرار یافته و در حال انجام فعالیت هستند.

یوسفی ادامه داد: در حال حاضر ۱۰۰ راهدار در قالب ۱۰ تیم عملیاتی به همراه ۵۰ دستگاه ماشین‌آلات مشغول هدایت و بازگشایی و پاکسازی ریزش‌های ناشی از سیل در مناطق سیل‌زده استان هستند. با تلاش شبانه‌روزی راهداران و تخصیص به موقع اعتبارات مورد نیاز برای بازسازی خسارات به وجود آمده، امیدواریم شاهد تسریع در بازسازی و زدودن اثرات ناشی از سیل باشیم.