شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فوری#بمباران

افغانستان| واکنش مجمع علمای ولایت نیمروز به بمباران شهر «زرنج»


افغانستان| واکنش مجمع علمای ولایت نیمروز به بمباران شهر «زرنج»

مجمع علما و شورای مردمی ولایت «نیمروز» حملات هوایی به مناطق مرکزی شهر «زرنج» را محکوم کرد و خواستار توقف فوری این حملات شد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، مجمع علما و شورای مردمی ولایت نیمروز در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حملات هوایی به مناطق مرکزی شهر «زرنج»، خواستار توقف فوری این حملات شد.

بیانیه می‌افزاید که در نتیجه تلاش‌های مجمع علما و شورای مردمی ولایت نیمروز و تماس‌های آن‌ها با نیروهای امنیتی و طالبان، با همکاری دو طرف از کشیده شدن جنگ به داخل شهر جلوگیری شد اما جنگنده‌ها، این شهر را هدف حملات «کورکورانه» قرار دادند.

بیانیه با تاکید بر توقف این حملات ادامه داد: بعد از سقوط شهر و رفتن و متفرق شدن نیروهای دولتی، این حملات هیچ سودی برای دولت ندارد، بلکه باعث بدنامی بیشتر آن می‌شود.

مجمع علمای نیمروز از نمایندگان این ولایت در پارلمان افغانستان خواست تا جلو این بمباران «بیهوده» که بیشترین تلفات آن متوجه غیرنظامیان است را بگیرند.

این مجمع همچنین هشدار داد که اگر حملات هوایی ادامه پیدا کند تظاهرات عظیم و بزرگی را علیه دولت راه‌اندازی خواهد کرد تا «ظلم و تجاوز دولت را به سمع و انظارجهانیان برساند».

انتهای پیام/.