شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#جام حذفی#فولاد

سی و چهارمین دوره جام حذفی؛

۶ و ۷ سابق استقلال به دنبال اولین جام/ انگیزه های متفاوت فولاد و استقلال

۶ و ۷ سابق استقلال به دنبال اولین جام/ انگیزه های متفاوت فولاد و استقلال

دیدار استقلال و فولاد در فینال جام حذفی کشور نه تنها برای هر دو تیم و هوادارانشان، بلکه برای سرمربیان دو تیم هم بنا به دلایلی بسیار مهم است.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد نکونام و فرهاد مجیدی با سابقه بازی کردن در تیم استقلال و کسب افتخاراتی فراوان با پیراهن این تیم، در مقطعی هم با پیراهن‌های شماره ۶ و ۷ آبی در استقلال با یکدیگر هم بازی بوده‌اند و هر دو نیز در سالهای اخیر به جرگه مربیان پیوسته و امروز در صف مربیان لیگ برتری قرار دارند.

مجیدی و نکونام فصل بیستم لیگ برتر را هم با قرار گرفتن در رده‌های سوم و ششم به کارشان پایان دادند و حالا باید در فینال جام حذفی رو در روی هم قرار گیرند تا یکشنبه شب، یکی از این دو جام معتبر و مهم حذفی کشور را بالای سر ببرد.

چرا فولاد؟
فولادی‌ها از یک نظر در این بازی انگیزه‌های بیشتری دارند. آنها بر خلاف استقلال از کسب سهمیه آسیا در این فصل باز ماندند و تنها راه بازگشت شان به آسیا پیروزی در این دیدار و قهرمانی در جام حذفی است. کسب سهمیه آسیا برای فولاد تنها در گرو پیروزی در این بازی است و این ممکن است انگیزه‌های این تیم را دو چندان کند.

چرا استقلال؟
آبی پوشان به دلیل ناکامی‌های متوالی در سالهای اخیر در لیگ، به شدت تحت فشار و انتقاد قرار دارند و تنها راه برای ایجاد رضایت بین هواداران این تیم و حتی مجموعه تیم، قهرمانی در این مسابقات است.

مجیدی برای اثبات خود نیاز به قهرمانی در این بازی دارد و آبی پوشان هم تشنه پیروزی و قهرمانی در جام حذفی هستند. تعداد پر شمار هواداران این تیم هم با انتقال انتظارات خود از طریق فضای مجازی، انگیزه آبی پوشان را برای پیروزی در این بازی بالا می‌برند.

۶ و ۷ سابق استقلال به دنبال اولین جام/ انگیزه های متفاوت فولاد و استقلال

نکونام و مجیدی برای اولین جام
اما قطعاً در کنار انگیزه‌های تیمی، سرمربیان جوان دو تیم هم انگیزه‌های شخصی زیادی برای پیروزی در این بازی و قهرمانی در سی و چهارمین دوره مسابقات جام حذفی دارند.

نکونام و مجیدی علیرغم سوابق سه چهار ساله‌ای که در مربیگری دارند، تاکنون طعم قهرمانی و کسب جام را نچشیده‌اند و هر یک از آنها در این بازی پیروز شوند، نخستین جام قهرمانی خود را در کسوت مربیگری صید خواهند کرد و این باعث می‌شود این فینال برای نکونام و مجیدی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد.

فرهاد مجیدی با استقلال فصل گذشته تا یک قدمی کسب اولین قهرمانی در همین جام حذفی رفت که البته در دیدار فینال مقابل تراکتور تن به شکست داد تا از تجربه کردن اولین قهرمانی محروم شود؛ و امسال این فرصت را دارد تا به جبران فصل گذشته، با شکست دادن فولاد اولین جام قهرمانی خود را دریافت نماید.

دیدار فینال جام حذفی فوتبال کشور بین دو تیم استقلال و فولاد، یکشنبه ۱۷ مرداد و از ساعت ۲۱ در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار می‌شود.