شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آل سعود

عربستان| شرط سعد الجبری برای حفظ اسرار آل سعود


عربستان| شرط سعد الجبری برای حفظ اسرار آل سعود

مشاور سعد الجبری اعلام کرد که او در ازای یک شرط به تعهد خود در برابر حفظ اسرار آل سعود پایبند است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الشرق الاوسط، یکی از مشاوران « سعدالجبری» مقام امنیتی سابق سعودی اعلام کرد که با وجود کمپین ظالمانه «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی علیه سعدالجبری، وی در ازای یک شرط به اسرار عربستان سعودی پایبند است.

مشاور الجبری در بیانیه‌ای تاکید کرد: سعدالجبری به مدت چهار سال با وجود کمپین محمد بن سلمان علیه وی و فرزندان و خانواده‌اش به سوگندی که برای حفاظت از اسرار آل سعود قائل شده بود پایبند است.

وی افزود: مداخله دولت ایالات متحده در این پرونده برای حفاظت از منافع خود اقدامی نادر است، اما زمان آن فرا رسیده که راه حلی کامل و دوستانه برای فرزندان سعدالجبری ارائه دهد و از آن‌ها در برابر آزار و اذیت محافظت کند.

مشاور الجبری در ادامه تاکید کرد الجبری یک شرط دارد: یک راه حل دوستانه که فرزندان او را آزاد کند.

اخیرا وزارت دادگستری آمریکا با طرح درخواستی تلاش کرده به بهانه حفاظت از اسرار اطلاعاتی طبقه بندی شده و امنیت ملی در پرونده دادگاهی موجود بین سعدالجبری و شرکت‌های عربستان شاکی از او به اتهام کلاهبرداری مداخله کند.

این وزارتخانه در سندی که به همین منظور ثبت کرده عنوان داشت، ادامه یافتن این پرونده می‌تواند منجر به افشای اطلاعاتی شود که به صورت معقول می‌توان انتظار داشت که امنیت ملی آمریکا را با آسیب مواجه کند.

این وزارتخانه در این سند بیان داشت: آمریکا منفعت زیادی در مداخله در جای لازم به منظور جلوگیری از آسیب وارد شدن به منافع امنیت ملی و سیاست خارجی خود دارد.

این پرونده از سوی یک گروه از شرکت‌های عربستانی تحت مالکیت صندوق ثروت حاکمیتی عربستان تحت ریاست محمد بن سلمان، در دادگاهی در ماساچوست علیه جبری مطرح شده است. همچنین پیشتر نیز یک پرونده مشابه در این زمینه در یک دادگاه کانادایی مطرح شده بود

این شرکت‌ها جبری را به اختلاس کردن میلیارد ها دلار پول صندوق‌های دولتی در ضمن فعالیت‌هایش که از نزدیک زیر نظر «محمد بن نایف»، ولیعهد سابق عربستان بودند، متهم می‌کنند.

هفته گذشته، گروهی از سناتورهای دو حزبی به «جو بایدن »، رئیس جمهور آمریکا نامه نوشتند و از وی خواستار کمک برای آزادی «عمر» و «ساره» فرزندان الجبری شدند.

عمر و ساره فرزندان سعد الجبری هستند که از سال 2017 در کانادا اقامت دارد و بازداشت فرزندان این مسئول سعودی با هدف اعمال فشار بر وی جهت بازگشت به عربستان صورت گرفته است.

انتهای پیام/