شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#داعش#عراق#منابع

انهدام مخفیگاه‌های داعش در نینوا و صلاح الدین عراق


انهدام مخفیگاه‌های داعش در نینوا و صلاح الدین عراق

منابع عراقی از انهدام چندین مخفیگاه تکفیری‌ها در استانهای نینوا و صلاح الدین خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از السومریه، نیروهای تیپ 35 حشد شعبی دو مخفیگاه داعشی در شمال غرب «تلعفر» در استان نینوا را منفجر کردند.

در بیانیه حشد شعبی عراق آمده است: انهدام مخفیگاه‌های داعش در جریان عملیات امنیتی نیروهای حشد شعبی در روستاها و دشت‌های واقع در شمال غرب تلعفر رخ داد.

از سوی دیگر «یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از انهدام پنج مخفیگاه داعشی در «طوزخورماتو» در استان صلاح الدین خبر داد و بیان کرد: طی عملیات جستجو در سلسله جبال «بلکانه» و مناطق شرق «طوزخورماتو»، پنج مخفیگاه داعشی منهدم شد.

دستگیری سه تروریست هنگام ورود به استان کرکوک

واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق از دستگیری سه تروریست هنگام تلاش برای ورود به کرکوک خبر داد و اعلام کرد: طی کمینی قوی که برای این تروریست‌ها نهاده شد، آنها در مناطق «ترکلان» و «قره تپه» دستگیر و تحویل نهادهای ذی ربط شدند.

ناکام ماندن حمله داعش به دکل‌های برق در غرب عراق

مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق از ناکام گذاشتن حمله به یک دکل برق در غرب این کشور خبر داد و اعلام کرد: دو بمب در کنار دکل برق جاسازی شده بود که توسط یگان خنثی‌سازی از کار انداخته شد.

در این بین، یک مسئول محلی در استان الانبار ضمن انتقاد از شکست طرح‌های امنیتی در صیانت از دکل‌های برق گفت: این امر منجر به عدم برق‌رسانی به برخی مناطق می‌شود.

«احمد المحلاوی»، فرماندار شهر «القائم» در غرب الانبار با بیان اینکه نیروهای ارتش نتواستند از خطوط انتقال برق صیانت کنند، تاکید کرد: تا کی باید شهرهای « القائم و الرمانه »که بیش از 210 هزار جمعیت دارند، بدون برق باشند؟

وی افزود: دکل‌های برق در مناطق غربی الانبار به حال خود رها شده‌اند و حفاظتی از آنها به عمل نمی‌آید. دست های پنهان در راستای منافع شخصی به دنبال نابودی شبکه برق در مناطق غربی الانبار هستند.

تابستان 2021 شاهد بیشترین حمله به دکل‌های برق در عراق بوده است

«کاطع الرکابی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق هم گفت: تابستان 2021 از حیث هدف قرار گرفتن دکل‌های برق بالاترین رقم را دارد و دکل‌های برق در استان‌های کرکوک، صلاح الدین و دیالی هدف قرار گرفته اند.

وی افزود: هدف تاثیرگذاری بر اوضاع عراق و بهره برداری از شرایط آب و هوایی با هدف بی‌ثباتی در عراق و تحریک مردم عراق است.

الرکابی خواستار طرح جدید برای امنیت دکل‌های برق عراق شد.

در مقابل، سرلشکر «تحسین الخفاجی»، سخنگوی عملیات مشترک عراق گفت: نیروهای امنیتی راهکارهای جدیدی نظیر بکارگیری پهپادها و دوربین‌های حرارتی و استمداد از عشایر منطقه را برای صیانت از خطوط برق در برابر حملات داعش در پیش گرفته‌اند.

عملیات خرابکاری علیه خطوط انتقال برق در عراق رو به فزونی نهاده و طی روزهای اخیر چندین استان را دربرگرفته و منجر به خاموشی‌هایی در برخی مناطق شده است.

در این میان، در حالی که نیروهای امنیتی در تلاش برای ممانعت از این حملات هستند، نمایندگان و مقامات دولتی نسبت به عدم امکان کنترل این پرونده و تبعات آن هشدار می‌دهند.

این حملات در حالی انجام می‌شود که «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق تقریبا یک ماه پیش ارتش را مسئول صیانت از دکل‌ها و خطوط انتقال برق کرد.

حملات داعش در ماه ژوئیه گذشته منجر به قطع سراسری برق در عراق شد؛ امری که دولت را واداشت تا نیروهای ارتش را مسئول صیانت از خطوط برق کنند.

انتهای پیام/