شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#رئیس جمهور

اعلام آمادگی مجدد علی اف برای کمک‌رسانی به اطفای حریق در ترکیه


اعلام آمادگی مجدد علی اف برای کمک‌رسانی به اطفای حریق در ترکیه

رئیس جمهور آذربایجان در تماس تلفنی با رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که آمادگی اعزام نیروهای ویژه بیشتری برای مهار آتش‌سوزی در ترکیه دارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آناتولی، ریاست جمهوری آذربایجان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که الهام علی‌اف، رئیس جمهور این کشور در تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان همتای ترکیه‌ای خود بار دیگر ضمن تسلیت برای جان‌باختگان آتش‌سوزی های جنگلی تاکید کرد که برای اطفای حریق و جلوگیری از عواقب آن در کنار ترکیه بوده و آماده اعزام نیروهای بیشتری هستند.

وی با بیان اینکه 40 خودروی آتش نشانی دیگر اعزام شده و فردا به منطقه خواهد رسید، افزود: به این ترتیب شمار خودروهای آتش‌نشانی اعزامی آذربایجان به ترکیه به 93 عدد می‌رسد.

علی‌اف همچنین با اشاره به اینکه 510 پرسنل آذربایجانی در کنار هلیکوپتر و یک هواپیمای آمفیبی در عملیات اطفای حریق در ترکیه مشارکت داشتند، پیشنهاد اعزام گروه دیگری شامل 200 آتش نشان ویژه را داد.

اردوغان نیز با تشکر از مشارکت فداکارانه آتش‌نشانان آذربایجانی در اطفای حریق، این حمایت را نشانه دوستی و برادری دو کشور خواند.

بیش از 10 روز از آتش سوزی های گسترده در جنگل های ترکیه می گذرد و اگرچه تعداد زیادی از این آتش سوزی ها مهار شده اما هنوز بخشهایی باقی مانده است.

 

دو طرف همچنین در خصوص تحولات منطقه، موضوع قره‌باغ و تیراندازی نیروهای ارمنستان به اراضی آذربایجان نیز گفتگو کردند.

انتهای پیام/