محمدرضا منصوریان پیشکسوت وزنه برداری، درباره عملکرد نماینده های وزنه برداری کشورمان در بازی های المپیک توکیو در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: متاسفانه این دوره برخلاف ادوار گذشته المپیک اصلا عملکرد قابل دفاعی نداشتیم. مدال نقره علی داودی از قبل هم کاملا قابل پیش بینی بود به او تبریک و خسته نباشید می گویم اما در دیگر وزن ما کاملا مشخص بود هیچ شانسی برای مدال نداریم البته در این مسیر نمی توان ورزشکار را مقصر دانست. ایراد اصلی در برنامه ریزی ما، مدیریت فدراسیون و سایر عوامل است.

او ادامه داد: ما در المپیک 2016 ریو بهترین رشته ورزشی ایران بودیم چون دو مدال طلا را کسب کردیم. اما کاملا پر واضح است که فدراسیون این رشته را بعد از ریو تا به امروز به حال خود رها کرده است. در تمام این سالها فقط تمرکز خود را روی دو وزنه بردار گذاشتیم که شاید برای ما سهمیه بگیرند در همین راستا به هیچ وجه رفتار مناسبی با دیگر ورزشکارانمان نداشتیم طوری که علی هاشمی را رها کردیم.

پیشکسوت وزنه برداری گفت: وزنه برداری که بعد از اردوی رامسر دیگر به اردو دعوت نشد و بعد هم آسیب دید و خود را در این شرایط شانس حضور در توکیو نمی دانست تمرینات را با جدیت پیگیری نکرد اما وقتی دیدیم که نماینده دیگری برای اعزام نداریم باز به او روی آوردیم. وزنه بردارانی داریم که می توانستیم آنها را آماده نگه داریم تا در صورت نیاز استفاده کنیم اما فدراسیون این کار را انجام نداد و به نظرم باید به استعدادها توجه بیشتری شود.

منصوریان خاطرنشان کرد: عملکرد هاشمی اصلا خوب نبود. نمی دانم ورزشکاری که در تمرینات وزنه 226 کیلوگرمی را نزده چرا باید در مسابقات آنهم برای اولین وزنه این وزن را انتخاب کنند و نتیجه هم می شود آن افتضاحی که به بار آمد. 3