شهر خبر

ترس بزرگ در جان اسرائیلی‌ها/موشک‌های حزب الله رژیم صهیونیستی را آشفته کرد

حزب الله لبنان امروز ( جمعه ) در پاسخ به حملات اخیر ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق جنوب لبنان، زمین های مجاور مزارع شبعا که پایگاه اشغالگران اسرائیلی در آن قرار دارد را با موشک هدف قرار داد.

ترس بزرگ در جان اسرائیلی‌ها/موشک‌های حزب الله رژیم صهیونیستی را آشفته کرد

به گزارش منیبان؛ به نقل از شبکه الجزیره قطر، روزنامه «هاآرتص» رژیم صهیونیستی در این باره نوشت: حمله اخیر حزب الله به سرزمین‌های اشغالی، فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی را نگران کرده است.  

این روزنامه با اشاره به اینکه حزب الله توانسته است بیش از ۱۰ موشک بسوی اسرائیلی‌ها پرتاب کند بدون اینکه دستگاه اطلاعاتی این رژیم قبل از مطلع باشد، افزود: تعدادی از این موشک‌ها به اسرائیل (سرزمین‌های اشغالی) اصابت کرده است و این باید ارتش اسرائیل را نگران کند. 

هاآرتص با اعتقاد بر اینکه چنین حادثه‌ای باید حتی قبل شروع خنثی می‌شد، افزود:  نقصی در عملیات و اطلاعات ارتش [ رژیم ] اسرائیل وجود دارد که ارتش اسرائیل باید آن را بررسی کند. 

الجزیره در ادامه گزارش خود اضافه کرد که حزب الله لبنان امروز زمین‌های مجاور مزارع شبعا که تحت اشغال رژیم اسرائیل است را با موشک هدف قرار دارد و توپخانه ارتش رژیم اسرائیل نیز زمین‌های مجاور روستاهای جنوب لبنان را گلوله باران کرد. 

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که آژیرهای خطر حمله هوایی صبح امروز (جمعه) در شمال سرزمین‌های اشغالی و بلندی‌های جولان اشغالی به صدا در آمده است.  

خبرنگار الجزیره به نقل از یک منبع امنیتی در لبنان گزارش داد که در جریان این حمله پایگاه اسرائیلی در مزارع «شعبا» اشغالی با چند فروند موشک هدف قرار گرفته است.  

این منبع گفت که بیش از ۱۰ موشک بسوی پایگاه اسرائیلی در مزارع شبعا شلیک شده است.  

رویترز نیز به نقل از یک منبع امنیتی لبنانی گفت که از جنوب لبنان موشک‌هایی به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شده است.  

همچنین سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل گفت که آژیر خطر امروز (جمعه) در چند شهر اسرائیلی در شمال سرزمین‌های اشغالی به صدا درآمد. 

رسانه‌های اسرائیلی اعتراف کردند که گنبد آهنین همه موشک‌های شلیک شده را نتوانسته است رهگیری و منهدم کند و برخی از آن‌ها در مناطق باز در جولان فرود آمده‌اند. 

همچنین خبرگزاری فرانسه گزارش داد که دود از مناطق مزارع اشغال شده شبعا بلند می‌شود و زمین‌های مجاور پایگاه اسرائیلی در این مزارع هدف موشک‌های حزب الله بوده است. 

الجزیره در گزارش جمعبندی خود از حملات موشکی امروز حزب الله افزود:  حزب الله لبنان امروز جمعه با صراحت با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در ساعت ۱۱:۱۵ صبح امروز در پاسخ به حملات هوایی پنجشنبه شب رژیم صهیونیستی به زمین‌های باز در مناطق «الجرمق» و «الشواکیر» ،  گروههای «شهید علی کامل محسن» و «شهید محمد قاسم طحان» در مقاومت اسلامی، زمین‌های مجاور پایگاه اشغالگران اسرائیلی در مزارع شبعا را با ده‌ها فروند موشک ۱۲۲ میلی متری را هدف قرار داده است.  

از سوی دیگر ارتش رژیم اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که بیش از ۱۰ موشک از لبنان به سوی اسرائیل شلیک شده است که بیشتر آن‌ها توسط سامانه دفاع هوایی رهگیری شد و برخی از آن‌ها به مناطق خالی از سکنه اصابت کرد. 

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی بلافاصله اعلام کرد که در پاسخ به حملات موشکی حزب الله، جنوب لبنان را گلوله باران کرده است و پس از یک توقف کوتاه بار دیگر مناطق خالی از سکنه در مجاورت تپه‌های «کفرشوبا» را هدف قرار داده است. 

خبرنگار الجزیره گزارش داد که نیروهای اسرائیلی از گلوله‌های فسفری برای بمباران تپه‌های کفرشوبا استفاده کردند و از وقوع آتش سوزی در این مناطق بر اثر حملات توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد. 

الجزیره همچنین گزارش داد که همزمان، جنگنده‌های رژیم اسرائیل به شدت بر فراز منطقه العرقوب در جنوب لبنان پرواز کردند. 

این شبکه همچنین از آغاز رایزنی‌های نظامی در وزارت دفاع رژیم صهیونیستی با حضور «بنت» نخست وزیر،  «گانتز» فرمانده ارتش و «کوخاوی» رئیس ستاد نیروهای مسلح رژیم صهیونیستی خبر داد. 

تبریک حماس 

از سوی دیگر، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ، این اقدام تلافی جویانه را به حزب الله تبریک گفت و حمایت کامل خود از حزب الله را اعلام کرد. 

حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که به مقاومت لبنان به خاطر پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی و برهم زدن معادلاتی که رژیم اشغالگر سعی در تحمیل آن‌ها داشته است،  ادای احترام می‌کند.  

حماس افزود: پاسخ موشک، موشک است و مسیر آغازگر آن،  تاریک‌تر است. 

حماس با تاکید بر اینکه مقاومت در برابر اشغالگری و پاسخ به جنایات و تجاوزات آن یک حق تضمین شده برای مردمی است که تحت اشغال و حمله قرار گرفته‌اند، افزود:  نبرد با اشغالگران باید در تمام جبهه‌ها تا زمان مرگ و آزادسازی اماکن مقدس و سرزمین عربی و اسلامی ادامه یابد.  

جلوگیری از جنگ 

در همین حال «حسان دیاب » رئیس دولت پیشبرد امور لبنان از سازمان ملل متحد خواست تا رژیم اسرائیل را ملزم به رعایت قطعنامه ۱۷۰۱ کند. 

وی افزود: آرامش باید برقرار و نقض مکرر حاکمیت لبنان از سوی رژیم اسرائیل باید متوقف شود. 

خبرنگار الجزیره گزارش داد که «دیاب» برای جلوگیری از افزایش درگیری‌ها در جنوب لبنان تماس‌هایی را با طرف‌های بین المللی برقرار کرده است. 

بر اساس گزارش این شبکه قطری در همین حال، ارتش رژیم صهیونیستی عقب نشینی خود را اعلام کرد و گفت: ما هیچ علاقه‌ای به تشدید تنش و جنگ نداریم و سعی خواهیم کرد که لبنان را به خط مقابله تبدیل نکنیم. 

رسانه‌های اسرائیلی به نقل از یک مقام این رژیم گفتند  که ما در حال پایان دادن به این اتفاق هستیم و هیچ قصدی برای برگزاری جلسه کوچک شورای امنیت نداریم. 

دیروز ( پنجشنبه) نیز مقامات لبنانی اعلام کردند که شکایتی را درباره حملات و بمباران رژیم اسرائیل به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه خواهند کرد. 

در بیانیه دولت لبنان آمده است که «حسان دیاب» از «زینة عکر» وزیر امور خارجه این کشور خواسته است تا درباره حملات رژیم صهیونیستی به لبنان شکایتی فوری به شورای امنیت ارائه دهد. 

در این بیانیه به نقل از «دیاب» آمده است که رژیم اسرائیل ابتدا با توپخانه و سپس با هواپیماهای جنگی، آشکارا به حاکمیت لبنان تجاوز کرده است. 

وی اظهار داشت که دشمن (رژیم اسرائیل) با اعتراف به اینکه موشک‌های شلیک شده به شمال فلسطین اشغالی از سرزمین لبنان، اهداف و موقعیت نامشخصی داشته است و هیچ طرفی مسئولیت آن‌ها را نپذیرفت، با حمله به لبنان به نقض آشکار قطعنامه ۱۷۰۱ دامن زد. 

رئیس دولت پیشبرد امور لبنان افزود: این تجاوز جدید و خطرناک، پس از یکسری نقض حاکمیت لبنان توسط رژیم اسرائیل و استفاده از حریم هوایی لبنان برای حمله به سوریه، تهدید بزرگی برای آرامش مرزهای جنوبی لبنان است.  

بر اساس این بیانیه،  «دیاب» از سازمان ملل و شورای امنیت خواسته است رژیم اسرائیل را برای متوقف کردن نقض مکرر حاکمیت لبنان و قطعنامه ۱۷۰۱ پاسخگو و متعهد کند.