شهر خبر

نخست وزیر سابق قطر:

کشورهای عربی بدون اتکا به متحدان خود برای تامین امنیت منطقه اقدام کنند

کشورهای عربی بدون اتکا به متحدان خود برای تامین امنیت منطقه اقدام کنند

«حمد بن جاسم» در رشته توئیت هایی گفت که کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس باید بدون اتکا به متحدانشان اقدامات مناسب را برای حفظ امنیت منطقه اتخاذ کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «حمد بن جاسم آل ثانی» نخست وزیر سابق قطر روز جمعه کشورهای حاشیه خلیج فارس را به جلوگیری از حوادثی که امنیت منطقه را هدف قرار داده است فرا خواند.

بر اساس این گزارش، حمد بن جاسم در رشته توئیت هایی پدیده افزایش حوادث دزدی دریایی و انفجار کشتی های تجاری در منطقه خلیج فارس را خطرناک و موجب اختلال در کشتیرانی و بی اعتمادی در منطقه دانست که ابعاد اقتصادی پرهزینه ای دارد.

وی همچنین افزود که بر این اساس کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس باید بدون اتکا به متحدان خود اقدامات مناسب را برای جلوگیری از دزدی دریایی و هدف قرار دادن کشتی های تجاری و ایجاد نا امنی در منطقه اتخاذ نمایند.

نخست وزیر سابق قطر ادامه داد که مشخص است که برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس در دریای آزاد فعالیت دارند.

ناظران بر این باورند که منظور نخست وزیر سابق قطر، امارات متحده عربی است که برنامه هایی برای تصرف بنادر منطقه دارد.

این در حالی است که ایران هم حوادث امنیتی متوالی در خلیج فارس و دریای عمان را مشکوک دانسته و نسبت به هرگونه فضاسازی کاذب برای اهداف سیاسی خاص هشدار داده است.

در همین راستا، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران بر سیاست تهران در حفظ امنیت و ثبات در منطقه خلیج فارس و دریای عمان تاکید کرد.