به گزارش برنا، سفیر و معاون نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی پس از نشست غیر علنی شورای امنیت درباره حادثه کشتی "مرسر استریت" در دریای عمان این مطلب را در جمع خبرنگاران در پاسخ به تهدید وزیر دفاع رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران بیان کرد.
دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران افزود: رژیم اسرائیل همچنان گستاخانه تهدید می کند که علیه کشورهای منطقه از زور استفاده خواهد کرد در حالیکه این رژیم  بیش از هفت دهه منبع اصلی تهدید، بی ثباتی و ناامنی در منطقه بوده است.
ارشادی با اشاره به اظهارات تحریف شده درباره حادثه کشتی مرسر استریت گفت: ما با خانواده های کسانی که عزیزانشان را در آن حادثه تاسف بار از دست داده اند، ابراز همدردی می کنیم.
وی با بیان اینکه مقامات اسرائیلی بلافاصله بعد از این حادثه، ایران را به انجام آن رخداد متهم کردند، اظهار داشت: این رویه همیشگی و معمول رژیم اسرائیل است. هدف آن نیز منحرف ساختن افکار عمومی جهان از جنایات این رژیم و اقدامات غیرانسانی آن در منطقه است.

سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل تاکید کرد: آنها دیگران را به انجام کارهای نادرست متهم می کنندو تقریبا  بعد از تمام حوادث در خاورمیانه، اسرائیل ایران را متهم می کند. آنها بلافاصله و بدون هیچ مدرکی این کار را انجام می دهند.
وی با تاکید بر اینکه مظلوم نمائی، دروغ و فریب بخشی از ابزارهای رژیم اسرائیل است، گفت: هدف جار و جنجال اسرائیل در حادثه مرسر استریت  پنهان کردن اعمال تروریستی خود علیه ناوبری تجاری است. این رژیم تنها در کمتر از دو سال، بیش از ۱۰ کشتی تجاری در دریاهای منطقه را مورد حمله قرار داده است.