شهر خبر

ناامنی در افغانستان پایانه مرزی میلک را به تعطیلی کشاند + جزئیات

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: تحولات سیاسی صورت گرفته در افغانستان و گسترش دامنه درگیری‌های داخلی این کشور بر برخی مناطق مرزی تاثیر گذاشته است بطوریکه پایانه مرزی میلک از شامگاه ۱۴ مرداد تعطیل شد.

پایانه مرزی میلک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، تیمور باقری اظهار کرد: به منظور جلوگیری از هر گونه مشکل برای فعالان اقتصادی، با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مستقر در پایانه مرزی میلک‌ از تجار خواسته شده تا اطلاع ثانوی از ارسال حامل‌های صادراتی و ترانزیتی که قصد خروج از پایانه مرزی میلک‌ را دارند، خودداری کنند.

وی تاکید کرد: در این زمینه خروج کامیون‌های ایرانی و ترانزیتی به سمت افغانستان تا اطلاع بعدی امکان پذیر نخواهد بود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: کامیون‌های ایرانی و محموله‌های تجاری که در حال بازگشت از افغانستان هستند امکان ورود به کشور را با هماهنگی‌های انجام شده دارند.

باقری با تاکید بر حفظ منافع ملی گفت: امیدواریم این موضوع طولانی مدت نباشد و بنای ما نیز بر این است که در تجارت با کشور افغانستان وقفه‌ای ایجاد نشود و فعالان اقتصادی بتوانند به کار خود ادامه دهند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه پایانه مرزی میلک در محدوده شهرستان هیرمند و  در همسایگی‌ ولایت نیمروز افغانستان قرار دارد، خاطر نشان کرد: کشور افغانستان دریچه ارتباط با کشورهای آسیای میانه است و وجود پایانه مرزی میلک در این نقطه از استان سبب صدور حجم قابل ملاحظه‌ای کالا از این مرز شده است.