«منصور حقیقت پور»، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و ایجاد مانع با این طرح برای به سرانجام رسیدن برجام اظهار کرد: این تصمیم باید فرا قوه ای باشد. به نظر من فرصت خوبی در شورای عالی امنیت ملی که سران سه قوه هستند خواهد بود تا این موضوع تجزیه و تحلیل شود.

او افزود: در کل اگر قرار باشد تغییراتی داده شود باز محل آن شورای عالی امنیت ملی است و این شورا باید این طرح را ریل گذاری کند.

حقیقت پور تاکید کرد: مذاکره کننده از ظرفیت های  قانونی استفاده می کند تا اهداف خود را پیش ببرد ولی تصمیم نهایی باید در شورای عالی امنیت ملی گرفته شود.

او ادامه داد: بحث مذاکره و برجام نباید به دعوایی بین قوه ای تبدیل شود این موضوعی مربوط به امنیت ملی و منافع ملی ما است  یعنی باید فرا قوه ای دیده شود. همه باید به صورت یَد واحده عمل کنند و تنها در این صورت است که این تصمیم در جای خود گرفته می شود و همه از آن حمایت می کنند.

این چهره سیاسی اصولگرا در مورد درخواست اصولگرایان از رییسی گفت: اصولگرایی جریان متحد یکپارچه آموزش دیده دارای دکترین و مانیفست و آموزش واحد برای همه اعضا نیست. لذا طیف های مختلف باید گرایشات خاص خود را داشته باشند اگر رقابتی باشد حق رقابت بین اصولگرایی است. اعتدالی ها هیچ نقشی ندارند اصلاح طلب نقشی ندارد و رقابت در کابینه، دعوای بین اصولگرایی است.

او در پایان خاطرنشان کرد: بیرون طوری تبلیغ شده که حکومت یکدست شده است اگر اینطور بوده پس این دعواها قابل قبول نیست. به نظر من توقع این است تا بخاطر منافع ملی از برخی سهم خواهی ها کوتاه بیایند تا دولت کار خود را انجام بدهد.۶