شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ممنوعیت تردد شبانه#کیش#جزیره

آغاز اجرای طرح ممنوعیت تردد در کیش

سرهنگ فرج نظری جانشین انتظامی ویژه کیش گفت: بر اساس مصوبات کمیته امنیتی و انتظامی شورای سلامت اجرای طرح ممنوعیت تردد شبانه در جزیره آغاز شد.

آغاز اجرای طرح ممنوعیت تردد در کیش

به گزارش سلبام نو به نقل از ایرنا، سرهنگ فرج نظری شامگاه پنجشنبه در یک گفت و گوی خبری اظهار داشت: این محدودیت ها در ۲ مرحله سه و هفت روزه اعمال می شود که مرحله اول آن از امشب آغاز شد و مرحله دوم نیز از ۱۷ مرداد با تعطیلی مشاغل گروه ۲، سه و چهار  به مدت یک هفته از ساعت ۲۳ تا ۴ بامداد اعمال می شود و تمدید طرح بر اساس مصوبات جدید شورای سلامت خواهد بود.

وی افزود: رانندگان متخلف بر اساس ثبت تردد در دوربین ها مبلغ ۲۱۰ هزار تومان جریمه خواهند شد و تخلف آنان روز بعد از طریق پیامک به آنان اعلام می شود.

جانشین انتظامی ویژه کیش یادآور شد: فرماندهی انتظامی علاوه بر محدودیت های تردد به همراه تیم شورای سلامت و اداره اماکن بر فعالیت مشاغل و رعایت اصول بهداشتی توسط آنان نظارت خواهد کرد و واحدهای صنفی متخلف هم بر اساس اعلام شورای سلامت از طریق اماکن برخورد و پلمب می شود.

وی با بیان اینکه سلامتی همه مردم آرزوی ماست گفت: امیدواریم با این همبستگی مردمی و تشدید محدودیت ها که بنا به درخواست خود مردم ایجاد شده شاهد روند کاهش انتشار ویروس کرونا باشیم.

سرهنگ نظری افزود: خودروهای نیروهای  امدادی ، خدماتی، عمومی و افراد دارای مشاغل خاص مثل تیم های پزشکی شامل طرح نمی شود و افرادی هم بنا به ضرورت تردد داشته باشند مثل مراجعه به مراکز درمانی نیاز به ارائه گواهی پذیرش و تاییدیه آن مرکز درمانی هستند.

جزیره کیش هم اکنون در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته و از هفته گذشته تا کنون با در گذشت هشت تن تعداد جانباختگان این ویروس در جزیره به ۳۶ نفر رسیده است.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا ساعت ۲۴ چهارشنبه ۱۳ مرداد در این جزیره ۶ هزار و ۹۳۳ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است که ابتلای ۶۸ نفرآنان در روز گذشته تایید شد.

اکنون ۴۴ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان کیش بستری هستند که ۶  تن در روز گذشته بستری شده اند.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.