متخصص سئو

متخصص سئو کسی است که به شما کمک می کند تا رتبهسایتتان در گوگل افزایش پیدا کند، در واقع به او مشاوره سئو می گویند. فرقی نمیکند که شما به تازگی اقدام به راه اندازی یک سایت جدید کرده باشید یا برای محتوا وفعالیت در شبکه های اجتماعی نیاز به استراتژی دارید، در هر تمامی حالت ها، اینمتخصص سئو است که به شما می تواند به بهترین شکل ممکن و براساس نیاز و رتبه فعلیسایت شما، مشاوره بدهد.

متخصص سئو فقط وظیفه اش مشاوره دادن نیست، بلکهباید از تکنیک های استفاده کند که به افزایش رتبه وب سایت شما کمک کند. مهمتریننکته برای یک متخصص سئو این است که همیشه به آخرین تغییرات الگوریتم های گوگل آشناباشد. در این مقاله قصد نداریم تا وظایف یک متخصص سئو را بیان کنیم، بلکه میخواهیم بگوییم که شما چرا باید چنین متخصصی را در کنار سایت خود داشته باشید تارتبه آن را در گوگل افزایش دهید.

دلایل استخدام متخصص سئو

1. مطمئن شدن از اینکه سایت شما براساس ساختارهای منطبق بر موتورهای جستجو طراحیشده است

زمانی که یک طراح، طرح سایت شما را ایجاد می کندکار آن تمام نشده است. بلکه او باید صبر کند تا متخصص سئو، ایرادات سئو آن را مشخصکند و به طراح بگوید که برطرف نماید. در واقع، همیشه ارتباط تنگانگی بین طراح وسئوکار وجود دارد.

 اولین کار متخصص سئو در تحویل پروژه  این است که ساختار سایت شما ار از نظر طراحی و نوع قرار گرفتن المان ها بررسی نماید.هر ایرادی که متخصص سئو در طراحی از دیدگاه بهینه سازی در سایت پیدا می کند را به طراحبیان می کند تا او بتواند آن ها به گونه ای که به ساختار و طرح کلی آسیبی واردنشود، تغییر دهد.

2. در خصوص محتویات سئو و نوع نوشتن آن ها مشاوره می دهد

نوشتن محتوا برای بخش ها و مقالات سایت وظیفهمتخصص سئو نیست بلکه فقط او می تواند به شما مشاوره بدهد و در صورتی که تمایلداشتید او به شما مترجمانی که به نوشتن مطالب براساس سئو اطلاعات دارند را معرفیمی کند. همچنین او می تواند محتویات سایت و مطالب شما را بررسی کند تا مطمئن شودکه تمامی محتواها مرتبط با هدف سایت و آن صفحه می باشند و تمامی اصول سئو براینوشتن آن ها به کار رفته است.

3. بررسی تکنیک های داخلی سئو سایت

تکنیک های داخلی سئو سایت مانند متاتگ ها، معرفیبه گوگل و به طور کلی سئو داخلی، از جمله وظایف متخصص سئو است. او تمامی متاتگ ها،گوگل وبمسترها، ورودی ها و غیره را بررسی می کند و اگر ایرادی نیز در آن ها مشاهدهکرد، سریعا برطرف کرده و به شما در خصوص نوشتن بعضی از متاها که کاربران دسترسی بهتغییر دادن آن ها دارند، مشاوره می دهد. در واقع مهمترین فعالیت یک متخصص سئو، بررسیو بهینه سازی سئو داخلی سایت است.

4. مشاوره در خصوص بک لینک ها و سئو خارجی

سئو خارجی و بک لینک ها از جمله مواردی هستند کهوظیفه اصلی متخصص سئو نمی باشد ولی اصولا آن ها در قرارداد خود قرار می دهند. سئوخارجی شامل بک لینک، محتوا، تبلیغات و غیره است که او در این زمینه به مالک سایتبراساس نیاز و هدف سایت بهترین مشاوره را سعی می کند بدهد. آن ها در این موردبراساس نیاز و هدف سایت و اینکه مالک سایت برای این مساله بودجه کنار گذاشته شدهاست، یک استراتژی کوتاه مدت می نویسند و بعد براساس بازخوردهایی که از آن میگیرند، تغییراتی را در آن لحاظ می کنند. همانطور که میدانید، استراتژی های برنامهریزی سئو نباید بلند مدت باشد زیرا الگوریتم های گوگل همیشه در حال تغییر است.

5. آموزش به کارمندان و اپراتور سایت

یک متخصص بهینه سازی می بایست اصول اولیه را به اپراتور وب سایت آموزش دهد تا او بتواند در ورود اطلاعات کمترین اشتباهات را داشته باشد. البته متاسفانه این مساله بارها در شرکت های مختلف مشاهده شده است و متخصصسئو باید در کنار افزایش رتبه سایت نیز به اپراتوری که مسئول قرار دادن محتوا یاتغییرات در سایت می باشد، همیشه آموزش های لازمه را بدهد. البته اصولا متخصصان سئوسعی می کنند که این تغییرات را خودشان قبول کنند زیرا می دانند که اگر اشتباهی ازجانب شرکت رخ دهد، اثبات این مساله برای آن ها سخت می باشد.