شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرسپولیس#بازیکنان پرسپولیس

راه موفقیت پرسپولیس در آسیا

رأفت: برای موفقیت در آسیا باید تمام بازیکنان حفظ شوند/کادرفنی پرسپولیس نباید دغدغه داشته باشد

پیشکسوت تیم پرسپولیس گفت: تمام بازیکنان پرسپولیس برای موفقیت این تیم در آسیا باید حفظ شوند.

به گزارش مشرق، پایان رأفت درباره پنجمین قهرمانی متوالی پرسپولیس در لیگ برتر اظهار داشت: با توجه به عواملی مثل کرونا، مشکلات اقتصادی باشگاه و فرسایشی بودن لیگ رسیدن به این قهرمانی خیلی سخت بود اما خوشبختانه کار دشواری که حدود 14 ماه طول کشید، در نهایت با قهرمانی تمام شد. قهرمانی پرسپولیس دلایل متعددی دارد. سیستم و نظم خوبی که برانکو در این تیم به وجود آورد و نمی‌توان کارهای بزرگ این مربی را نادیده گرفت، با کالدرون ادامه یافت و در دوره یحیی گل‌محمدی تکمیل شد. 

وی افزود: یحیی گل‌محمدی، افشین پیروانی، کریم باقری، داود فنایی و حمید مطهری سال‌ها برای پرسپولیس زحمت کشیدند و به این دلیل که قدر باشگاه را دانسته و تمام شرایط این تیم مثل بی‌پولی، خستگی، قهرمانی، برد و باخت را دیده‌اند. به همین دلیل شرایط فنی و روحی بازیکنان را به وضعیتی رساندند که آنها باور داشتند باید برای تکرار موفقیت تلاش کنند. این بازیکنان هم نشان دادند عاشق پرسپولیس هستند و ثابت‌کردند می توانند با همدلی و رفاقت خیلی چیزها را ثابت کنند. 

مهاجم اسبق پرسپولیس تصریح کرد: بازیکنان و کادرفنی در این فصل خیلی اذیت شده‌اند اما عشق به هوادار و پیراهن پرسپولیس در کنار همدلی ‌شان سبب موفقیت‌شان شد. نمونه این همدلی و ایثار به محمد حسین کنعانی‌زادگان بازمی‌گردد. از 4،5 ماه قبل جدایی وی در پایان فصل قطعی شده بود اما در این مدت با تمام وجود بازی کرد و از مصدوم شدن پایش و از دست دادن قرارداد خوب با تیم قطری نترسید. چنین بحث‌هایی رمز موفقیت یک تیم است. 

رأفت با اشاره به لزوم تمدید قرارداد بازیکنان پرسپولیس گفت: کنعانی‌زادگان جدا شد اما سایر بازیکنان باید حفظ شوند. حدود 15 روز دیگر تمرینات پرسپولیس برای لیگ قهرمانان آسیا آغاز می‌شود و برای مقتدر ظاهر شدن در این مسابقات و تکرار صعود به فینال، باید به باشگاه بزرگ کمک شود. باید امکانات خوبی در اختیار بهترین تیم غرب آسیا و کشورمان قرار بگیرد. توقعات از پرسپولیس بیشتر شده و نیاز به حمایت بیشتری دارد. بازیکنان و کادرفنی نباید دغدغه مالی داشته باشند.

وی ادامه داد: تیم‌های عربی چندین سال است با صرف هزینه‌های بسیار زیاد بازیکنان طراز اول دنیا را با قراردادهای میلیون دلاری و پوندی جذب کرده و تا 4،5 سال آینده خود تیم خوبی دارند. در این شرایط رقابت‌ کردن واقعا سخت است. احمد نوراللهی، مهدی شیری، وحید امیری، امید عالیشاه و کمال کامیابی‌نیا خواهان دارند و باشگاه‌های دیگر آنها را با مبلغی چندین برابر قراردادشان با پرسپولیس می‌خواهند. 

پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: شهریار مغانلو هم برای پرسپولیس خیلی زحمت کشید. البته وی در این تیم احیا شد زیرا پس از حضور در پرتغال تا حدی فراموش شده بود. تمام این بازیکنان باید حفظ شوند. اگر کادرفنی دغدغه مالی و بازیکن نداشته باشد، شانس موفقیتش در مراحل بعدی لیگ قهرمانان و تکرار قهرمانی‌اش در لیگ برتر بالاتر می‌رود. 

رأفت با اشاره به نقش مدیریت باشگاه پرسپولیس در کسب قهرمانی پنجم توضیح داد: وقتی تیم چنین نتیجه ای می‌گیرد، فشار از روی دوش مدیریت باشگاه هم کمتر می‌شود. سمیعی و همکارانش برای تامین منابع مالی مشکل دارند زیرا دولت به این تیم کمک خاصی نمی‌کند. تنها منبع درآمد باشگاه کارگزار است. پرسپولیس از AFC خیلی طلب دارد و دولت جدید و وزارت خارجه باید کمک کنند تا این پول از طریقی به این باشگاه تزریق شود. سمیعی و مدیران پرسپولیس هم باید بیشتر تلاش کنند تا منابع مالی خوبی برای تیم بیاورند و پرسپولیس با آرامش خاطر کار خود را ادامه بدهد.

منبع: فارس