شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#داعش#آمریکا#سوریه

انتقال ده‌ها نفر از زندانیان داعش به یک پایگاه غیر قانونی آمریکا در شمال سوریه


انتقال ده‌ها نفر از زندانیان داعش به یک پایگاه غیر قانونی آمریکا در شمال سوریه

نظامیان اشغالگر آمریکایی مستقر در شمال سوریه ۳۵ نفر از داعشی‌های محبوس را به زندان تحت کنترل خود در در شهر الشدادی واقع در جنوب الحسکه منتقل کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، منابع محلی در سوریه گزارش دادند که نظامیان اشغالگر آمریکا شماری از عناصر زندانی گروه تروریستی داعش در الحسکه را به پایگاهشان در شمال سوریه منتقل کردند.

منابع محلی تأکید کردند که اشغالگران آمریکایی 35 تروریست‌ داعشی را از زندان‌ «الثانیه الصناعیه» تحت کنترل شبه نظامیان گروه «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) به زندانی تحت کنترل آمریکا در پایگاه غیر قانونی الشدادی در جنوب الحسکه انتقال دادند.

شبکه خبری العالم در این باره به نقل از یک منبع خاص گزارش داد که «منصور حمود العرمط» متولد 1988 شهر سنجار معروف به «ابو سجاد» که فرماندهی گروه‌های جاسوسی داعش را بر عهده داشت و همچنین «غیاث عمر بن عبد العزیز» متولد 1986 کشور اردن ملقب به «ابوحمزه» متخصص خنثی کردن بمب‌ها از جمله این زندانیان بودند.

جابجایی داعشی‌های محبوس بارها از سوی نیروهای آمریکایی اتفاق افتاده است و به منظور مسلح کردن تروریست‌ها و استفاده از آنها در سوریه و عراق جابجا شده‌اند.

اخیرا هم دو بالگرد نظامی آمریکایی چند تروریست را از پایگاه «الشدادی» در استان حسکه سوریه به یک منطقه بیابانی در استان دیرالزور منتقل کرده‌اند.

انتهای پیام