شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه

موضع روسیه درخصوص حوادث دریایی خلیج فارس+جزییات

سفیر و معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد در مورد حادثه حمله به نفتکش در منطقه خلیج فارس گفت: ما هنوز در حال مطالعه جزییات هستیم. بسیاری از اطلاعات متناقض و تجزیه و تحلیل ها بر مبنای حدس و گمان است و ما آنها را به طور کامل رد می کنیم.

موضع روسیه درخصوص حوادث دریایی خلیج فارس+جزییات

به گزارش منیبان؛ از وب سایت دفتر نمایندگی روسیه در سازمان ملل، دیمیتری پولیانسکی چهارشنبه شب در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد حمله به نفتکش در سواحل عمان گفت: ما باید حقایق را ثابت کنیم، باید ببینیم و نیازی به عجله در هیچ نتیجه گیری یا اقدامی نداریم بدون اینکه مدارکی از آنچه اتفاق افتاده است داشته باشیم.

پولیانسکی همچنین در مورد وضعیت افغانستان گفت: ما فکر می کنیم هم اکنون این افغان ها هستند که باید همه مشکلات خود را برطرف کنند و بفهمند که از کشورشان چه می خواهند و چگونه می خواهند این کشور را توسعه دهند.

به دنبال اتهامات واهی آمریکا، انگلیس و رژیم اشغالگر به ایران در مورد حمله به نفتکش در سواحل عمان، زهرا ارشادی سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل در نامه ای به رئیس شورای امنیت سازمان ملل درباره تلاش های مشکوک اخیر برای ایجاد حوادث ساختگی دریایی در خلیج فارس و فراتر از آن هشدار داد و خواستار متوقف شدن چنین اعمال غیر مسئولانه و زیان بار برای امنیت و ثبات منطقه شد.

ارشادی سفیر و معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نامه ای به رئیس شورای امنیت سازمان ملل ادعاهای سه کشور انگلیس، رومانی و لیبریا علیه ایران را بی اساس دانست و آن را رد کرد.