شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#مکزیک#ونزوئلا#مخالفان

گفت‌وگوهای سیاسی ونزوئلا در مکزیک برگزار می‌شود


گفت‌وگوهای سیاسی ونزوئلا در مکزیک برگزار می‌شود

۲ منبع آگاه فاش کردند که گفت‌وگوهای سیاسی بین دولت ونزوئلا و مخالفان درباره بحران سیاسی این کشور احتمالا ۱۳ آگوست (۲۲ مرداد) در مکزیک آغاز خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، 2 منبع آگاه روز چهارشنبه گفتند: مذاکرات بین دولت ونزوئلا و مخالفان درباره بحران سیاسی این کشور قرار است از 13 آگوست  (22 مرداد) در مکزیک آغاز شود.

 

بر اساس این گزارش، مذاکرات آتی با حمایت فعالان بین‌المللی از جمله نروژ برگزار خواهد شد، نروژ در مذاکرات قبلی که در سال 2019 برگزار شد و به شکست انجامید، نقش میانجیگر را داشته است.

منابع آگاه اعلام کردند که احتمال تغییر زمان آغاز مذاکرات وجود دارد و ممکن است این مذاکرات 15 آگوست (24 مرداد) آغاز شود. هنوز اعضای هیئت های مذاکره کننده مشخص نشده اند. هنوز معلوم نیست این مذاکرات در کدام شهر برگزار خواهد شد.

نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا تمایل خود را برای گفت وگو با خوان گوایدو رهبر مخالفان اعلام کرده است، ولی مادورو گفته است که دستور اصلی این مذاکرات باید لغو تحریم های آمریکا باشد.

گوایدو نیز در اظهاراتی گفت: مخالفان قصد دارند از فرصت مذاکرات برای تلاش در جهت برگزاری انتخابات آزاد و منصفانه استفاده کنند.

در ماه می مخالفان دولت مادورو راهبرد خود را تغییر داده و اعلام کردند که مایل به بازگشت به مذاکرات برای حل و فصل بحران سیاسی در این کشور هستند.

انتهای پیام/