شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#مجلس#دولت

بندپی: مجلس حضور شهردار و استاندار تهران را در هیئت دولت مصوب کند


بندپی: مجلس حضور شهردار و استاندار تهران را در هیئت دولت مصوب کند

استاندار تهران خواستار تصویب حضور شهردار و استاندار تهران در جلسات هیئت دولت توسط مجلس شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، انوشیروان محسنی بندپی در مراسم تحلیف شورای ششم تهران اظهار کرد: به منتخبین و اعضای شورای شهر تهران هم در کلانشهر تهران و هم شهرهای استان تهران تبریک عرض می کنم و آرزوی توفیق و توام با خدمتگزاری صادقانه و بی منت برای همه شهروندان استان از خداوند منان مسئلت دارم. از اعضای شورای پنجم و شهرداران این دوره بویژه از تلاش های شبانه روزی دکتر حناچی و معاونان وی و اعضای شورای پنجم قدردانی می کنم. 

وی افزود: دو اتفاق را در این دوره داشتیم یکی سیل سال 98 و دیگری شیوع ویروس کرونا که ما در سیل 98 هیچ مشکل خاصی را در شهر تهران نداشتیم و در مسئله کرونا نخستین آرامستانی که بحث غسل فوتی های ناشی از کرونا را داشتیم به سمت اجرای احکام الهی و دینی رفتیم که نکته بسیار  پرافتخاری است که بسیاری از بستگان این متوفیان درخواست این مطالبه را داشتند.

بندپی گفت: کاهش مسافران حمل و نقل اتوبوس و مترو که بار مالی بسیاری را به شهرداری تحمیل کرد اما با این وجود اقدامات موثری در این دوره انجام شد.

استاندار تهران ادامه داد: در این دوره هم وزارت کشور و هم معاون عمرانی وزارت کشور تجربه ارزشمندی را در بحث شوراها و شهرداری داشت و در همکاری فی ما بین شوراهای دوره پنجم همکاری نزدیک داشتیم. اگر دولتها در ادوار مختلف نسبت به شوراها توجه کمتری داشته اما شاید این همکاری وزارت کشور و شخص آقای جمالی نژاد بودیم.

وی تصریح کرد: تهران یک کلانشهری است که مرکز فعالیت های اقتصادی، سیاسی، علمی و سرریز همه آسیب ها را در تهران داریم نه اینکه تهران خود آسیب زا باشد چرا که سرریز آسیب ها از سراسر استانها را در تهران شاهد هستیم. در یک برآوردی که نیروی انتظامی انجام داد، سرقت در استانهای مختلف انجام می شود هفتاد و پنج درصد بومی هستند ولی این مسئله در تهران برعکس است 75 درصد سرقت ها ناشناخته و از جاهای مختلف است و قدرت سرعت عمل را از عزیزان ناجا می گیرد و باید به این موضوع توجه شود.

وی خاطر نشان کرد: طرح ترافیک و اتباع که بیش از یک و نیم میلیون اتباع در تهران داریم که اینها مواردی است که باید به صورت علمی و دقیق به آن پرداخته بشود. البته کنار این تهدیدها ما فرصت هایی نیز داریم. نیروی توانمند و کارآمد داریم به عنوان مثال آقای چمران که به عنوان رئیس شورای شهر تهران می خواهند آغاز به کار بکنند و چمران آدمی کارآمد و معتقد به فعالیت شوراهاست و این اهمیت ویژه ای دارد و انشاءالله هم در این دوره تداوم پیدا خواهد کرد.

بندپی گفت: مراکز علمی آموزشی و پژوهشی و مراکز نوبنیاد فرصتی است که در تهران وجود دارد و درخواستی که از مدیریت شهری داریم این است که مجلس مصوبه کند که شهردار تهران و استاندار تهران عضو هیئت دولت بشوند نه اینکه رئیس هیئت دولت به مقتضی زمان دعوت بکند یا دعوت نکند و با توجه به مسائل شهر تهران باید این اتفاق در دولت بیفتد و این مطالبه گری انجام شود.

استاندار تهران تصریح کرد: هر اقدامی در تهران تاثیرگذار در استانهای مختلف است و هر مصوبه ای در شورا تاثیرگذار در استانهای مختلف است و حضور استاندار و شهردار تهران در هیئت دولت می تواند تاثیرات زیادی داشته باشد.

انتهای پیام/