شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#دولت#آتش

هشدار جدی به دولت اسرائیل: ایران قوی تر است، با آتش بازی نکن

کدخبر: 431209
اقتصاد نیوز : تشدید درگیری میان اسرائیل و ایران در آب‌های نزدیک کشورهای حاشیه خلیج فارس ایمنی دریانوردی بین‌المللی و منطقه‌ای و نیز تجارت و حمل و نقل نفت را تهدید می‌کند و احتمالا زیان فراوانی را به بار خواهد آورد که به میلیاردها دلار می‌رسد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از کیهان، روزنامه صهیونیستی هاآرتص به دولت گانتس هشدار داد با ورود به جنگ دریایی با ایران؛ با آتش بازی نکند چرا که طرف ضعیف‌تر از چنین جنگی است.

کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: رأی‌الیوم گزارش داد: ماجرای حمله به نفتکش اسرائیل در دریای عمان، دولت اسرائیل را به لرزه درآورد و قدرت مقاومت را نشان داد. در این‌باره رون بن یشای، تحلیلگر نظامی روزنامه «یدیعوت آحارانوت» گفت: این حمله گواه آن است که از قبل برای آن برنامه‌ریزی شده و ثابت می‌کند ایران توانمندی‌های اطلاعاتی پیشرفته‌ای دارد. این حمله بازی را تغییر داد و نشان داد ایران آماده تحمل خطرات است. حمله به این کشتی، در پاسخ به حملات اسرائیل در سوریه بوده است. به گفته بن یشای، بعید نیست این حمله همچنین پیام ایران به جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا باشد مبنی بر این که تهران تردید به خود راه نمی‌دهد، چنانچه منافعش در توافق هسته‌ای تامین نشود.

یوسی ملمن، تحلیلگر روزنامه «هاآرتص» نیز به دولت مستقر در تل‌آویو هشدار داد در جریان جنگ دریایی با ایران با آتش بازی نکند چرا که آن، طرف ضعیف‌تر است. وی در تحلیل خود عنوان کرد این چهارمین (پنجمین)بار است که کشتی متعلق به اسرائیل مورد حمله قرار می‌گیرد و این اسرائیل است که این روند را شروع کرده است. وی افزود: اسرائیل با آتش بازی می‌کند، زیرا نود درصد کالاهای اسرائیل، از مسیرهای دریایی عبور می‌کنند.

لازم به ذکر است که طبق گزارش‌های بین‌المللی یگان «شایتت ۱۳» ماموریت حمله به کشتی‌های ایرانی در دریای مدیترانه و سرخ را برعهده گرفته است.

روزنامه «نیویورک‌تایمز» نیز به نقل از منابع اطلاعاتی اسرائیل نوشت زمان هدف قرار دادن این کشتی بر این مسئله دلالت دارد که ایران حملات دریایی خود علیه اسرائیل را گسترش داده است. این حمله در پی حملات علیه ایران و متحدانش صورت گرفته است.

تشدید درگیری میان اسرائیل و ایران در آب‌های نزدیک کشورهای حاشیه خلیج فارس ایمنی دریانوردی بین‌المللی و منطقه‌ای و نیز تجارت و حمل و نقل نفت را تهدید می‌کند و احتمالا زیان فراوانی را به بار خواهد آورد که به میلیاردها دلار می‌رسد.

ایران بر تنگه هرمز سیطره دارد که دریای عرب و خلیج فارس را به یکدیگر متصل می‌کند و حدود یک پنجم نفت جهان از آن عبور می‌کند. این مسئله اسرائیل را آزار می‌دهد، اسرائیلی که همیشه تلاش می‌کند ایرانی‌ها را در تنگنا قرار دهد.