«فداحسین مالکی»، نماینده مردم زاهدان در مجلس، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در رابطه با حضور سران کشورهای مختلف در مراسم تحلیف سیزدهمین رییس جمهور گفت: استقبال گرم کشورهای همسایه و منطقه با حضور 120 هیاتی که تا فردا وارد تهران خواهند شد نشان دهنده عزم کشورهای همسایه و منطقه با دولت جدید جمهوری اسلامی ایران است. مراسم تحلیف فرصت بسیار مناسبی است که بین جمهوری اسلامی ایران و این هیات ها بوجود آمده است. 

او ادامه داد: پیشنهادمان به جناب آقای رئیسی و وزارت خارجه این است که با یک برنامه ریزی صحیح از این فرصت پیش آمده استفاده کنند و ملاقاتهای دو جانبه و چندجانبه را صورت بدهند. مسائل دو جانبه ایران با تک تک کشورها برای سیاست خارجی دولت سیزدهم بسیار تاثیر گذار است، حضور کشورهای عربی و همسایه و کشورهای منطقه و مذاکرات چند جانبه با توجه به موقعیت و جایگاه ایران از اهمیت بسیاری برخودار است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: حضور عمران خان، نخست وزیر پاکستان یک حضور فوق العاده ای است و ما می توانیم، مسائل افغانستان را در اجلاس سه جانبه روسای سه کشور برگزار کنیم، حتی اگر برای یک ساعت این اجلاس برگزار شود و هر سه رئیس جمهور مسائل را رصد کنند، مسائلی که در این کشور فارسی زبانمان اتفاق می افتد و کشورها را به سمت جنگ های داخلی میبرد اتفاق خوبی خواهد بود. شاید این خبر با مصاحبه شما به گوش آقایان برسد و دوباره یادآوری شود که این کار را انجام دهند، در خصوص موضوع چابهار با توجه به اینکه اغلب کشورها در ایران حضور دارند می شود یک اجلاسی در آنجا برگزار کرد. بهرحال این فرصت، یک  فرصت طلایی است که بوجود آمده است و ما باید حتما از آن استفاده کنیم. حضور پررنگ کشورهای همسایه و منطقه پیام مهمی برای غربی ها خواهد داشت. ۷