به گزارش برنا؛ پرسپولیس لیگ اخیر را در حالی آغاز کرد که در خط میانی اش اتفاقات  ویژه ای رخ داده بود و چهره های جدیدی به این تیم اضافه شده بودند که در اولین تجربه حضورشان در پرسپولیس توانسته بودند به فینال لیگ قهرمانان آسیا دست پیدا کنند. در ادامه بررسی خطوط مختلف پرسپولیس این بار نوبت آنالیز مردان میانه میدان ارتش سرخ است:

عرصه ای پر رفت و آمد!

در لیگ بیستم، پرسپولیسی ها رفت و آمدهای ویژه ای را در میانه میدان داشتند. با حضور احسان پهلوان و میلاد سرلک که امتحان شان را به خوبی در لیگ قهرمانان آسیا پس داده بودند و در ادامه حضور محمد شریفی اتفاقات جالبی در خط میانی سرخ ها داد. این در حالی بود که با حضور بشار رسن،  احمد نوراللهی و کمال کامیابی نیا خیال یحیی از میانه میدانش تا حدود بسیار زیادی راحت بود.

شوکی به نام جدایی بشار!

اگر چه ستاره عراقی پرسپولیس پیش از فینال لیگ قهرمانان اعلام کرده بود که بعد از این دیدار مهم از جمع سرخ پوشان جدا می شود اما خیلی از هواداران بر این باور بودند که شاید ادامه حضور بشار رسن در پرسپولیس باشند اما در نهایت این اتفاق رخ داد و بازیکن توانایی که چند سال با نمایش خوب خود در میانه میدان خیال همه را راحت کرده بود پس از فینال و در حالی که تنها 265 دقیقه در لیگ بیستم برای پرسپولیس در ترکیب سرخ ها حضور داشت و بعد از آن در میانه های نیم فصل اول با پرسپولیسی ها خداحافظی کرد و راهی قطر شد.

پسر یحیی؛ محبوب گل محمدی!

 بازی فوق العاده و کم نوسان احسان پهلوان مهمترین عاملی بود که گل محمدی به شاگرد قبلی اش در ذوب آهن اعتماد ویژه ای کند و شماره 14 ریزنقشی که در لیگ قهرمانان آسیا در آزمون مهم در پرسپولیس موفق بیرون آمده بود در لیگ برتر در دوره بیستم نیز بازیکن مورد اعتماد یحیی بود و در تقریبا اکثر بازی های این فصل پرسپولیس حضور مثمرثمری را داشت تا خیلی ها او را پسر محبوب گل محمدی خطاب قرار دهند. پهلوان که جزو خریدهای جدید پرسپولیس محسوب می شد در این فصل لیگ برتر 2216 دقیقه برای پرسپولیس به میدان رفت و 2 پاس گل ارزشمند را به نام خود به ثبت رساند.

تلخ و شیرین احمد نور در لیگ بیستم!

احمد نوراللهی که حالا دیگر یکی از جوانان باتجربه پرسپولیس محسوب می شود در این فصل تلخ و شیرین ویژه ای را با پیراهن 8 معروف قرمزها پشت سرگذاشت. در حالی که شاید اشتباه او در فینال لیگ قهرمانان آسیا و فرصت سوزی هایش در دربی رفت روزهای تلخی را برای او رقم زد اما تلخی این روزها برای احمد نوراللهی گذرا بود و در نهایت با درخشش در ادامه فصل خیلی یرود توانست  این خاطرات تلخ را از ذهن خود و هواداران پرسپولیس پاک کند. کاپیتان سوم سرخ ها در لیگ بیستم در حالی در جشن گلات سرخ ها سر از پا نمی شناخت که با 2532 دقیقه بازی در ترکیب پرسپولیس پس از حامد لک که با 2610 دقیقه با ثبات ترین پرسپولیسی بود، رده دوم را از این جهت به خود اختصاص داد. وارث شماره 8 پر خاطره پرسپولیس در این فصل با گل های مهمی که به ثمر رساند یکی از تاثیرگذارترین شاگردان یحیی محسوب می شد. او در حالی با به ثمر رساندن 10 گل آقای گل پرسپولیس لقب گرفت که در جدول پاسورهای برتر ارتش سرخ نیز با 4 پاس گل به زور مشترک با سعید آقایی در رده دوم ایستاد و اتفاقات جذابی را در این فصل برای خودش و پرسپولیس رقم  زد.

آماده، کم نوسان و موفق مثل میلاد!

دیگر خرید جدید پرسپولیس در آغاز فصل کسی نبود جز میلاد سرلک که او نیز جواب خوبی به اعتماد یحیی گل محمدی داد. سرلک که در پست هافبک دفاعی بی نقض و کم اشتباه بود لیگ بیستم را با آمار جالب 2273 دقیقه بازی با شماره 10 پرسپولیس پشت سر گذاشت. سرلک که نمالش فوق العاده ای را برای پرسپولیس در این لیگ داشت در این زمان در کارهای دفاعی تیم در قلب زمین تقریبا  بدون اشتباه بود تا مهره و عنصر مهمی در خط میانی پرسپولیس لقب بگیرد. او علاوه بر موفقیت در برنامه های دفاعی تیم در میانه میدان با 2 گل و 2 پاس گل در فاز هجومی هم به گل محمدی کمک کرد تا جای پای خود را حالاحالا در ترکیب اصلی سرخ ها محکم کرده باشد!

کمال اسیر بدشانسی!

بازیکن باتجربه پرسپولیس که در این فصل کمک حال کادرفنی در مقاطع حساسی بود در هفته های پایانی اسیر بدشانسی شد و گرنه  زمانی بیشتر از  1333  دقیقه  برای او در ترکیب پرسپولیس به ثبت می رسید. صحبت از کمال کامیابی نیا است، بازیکن باتجربه ای که در تمامی 5 قهرمانی پرسپولیس، پیراهن قرمز این باشگاه را برتن داشته و جزو باتجربه ها و قدیمی های سرخ ها محسوب می شود. کمال در این فصل و در مقطعی که دست کادرفنی در خط دفاع به واسطه محرومیت و مصدومیت مدافعان بسته بود، در پست غیرتخصصی به یاری پرسپولیس شتافت. او در هفته های پایانی با مصدومیت بدقلقی روبرو شد تا دوری چند هفته ای را از ترکیب پرسپولیس داشته باشد. کامیابی نیا در  این فصل یک گل زد و یک پاس گل داد. جالب است بدانید گل کمال در دیدار رفت پرسپولیس برابر آلومینیوم در اراک به ثمر رسید، دیداری که تنها شکست پرسپولیس در آن رقم خورد! 

تجربه امید در اختیار پرسپولیس!

اگر چه در این فصل در مقطعی کادرفنی از امید عالیشاه در پست مهاجم نیز بهره برد اما پست اصلی او در میانه میدان بود و توانست با بهره گیری از تجربه بالای خود کمک حال سرخ های تهرانی باشد. عالیشاه که عنوان کاپیتان دوم پرسپولیس در این فصل را نیز با خود یدک می کشید در حالی با سایر پرسپولیسی ها  قهرمانی را در پایان فصل جشن گرفت که در مجموع 1520 دقیقه در ترکیب پرسپولیس حضور داشت. امید پرسپولیسی ها در این زمان 2 گل زد و با ثبت 6 پاس گل، در پایان فصل پاسور برتر تیم گل محمدی لقب گرفت تا نمایشی چشم نوازش را در لیگ بیستم تکمیل کند.

شریفی؛ دست از تلاش برنمی دارد!

محمد شریفی جوان آینده دار میانه میدان پرسپولیس که شاید در ترافیک نام های بزرگی در این فصل قرار گرفت اما بدون شک در ادامه از او بیشتر خواهیم شنید. شریفی در این فصل کمتر از یک نیمه در لیگ برتر برای سرخ ها در زمین حضور پیدا کرد اما بدون شک می توان در فصول آینده برای پرسپولیس بیش از پیش خوش بدرخشد. 6