شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#رئیس جمهور#مراسم تحلیف#رئیسی

در گفت‌وگوی ویژه خبری مطرح شد؛

جزئیات برگزاری مراسم تحلیف حجت الاسلام رئیسی در مجلس

جزئیات برگزاری مراسم تحلیف حجت الاسلام رئیسی در مجلس

جزئیات مراسم تحلیف رئیس جمهور در روز پنجشنبه ۱۴ مردادماه در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما بررسی شد.

به گزارش مشرق، جزئیات مراسم تحلیف حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور منتخب امشب ۱۳ مردادماه در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با حضور مصری نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس مورد بررسی قرار گرفت.

مصری نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه بعد از مراسم تنفیذ مراسم تحلیف فردا بعد از ظهر در مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد گفت: علیرغم شرایط سخت کرونایی حاکم در داخل کشور و خارج از کشور دوستداران جمهوری اسلامی در خارج از ایران فکر نمی‌کردیم که به این شکل استقبال کنند.

وی با اشاره به اینکه تدارکات لازم برای این استقبال انجام شده است افزود: تا به امروز ۸۱ کشور اعلام آمادگی برای حضور کرده‌اند که ۵۲ کشور در قالب هیئت تشریف خواهند آورد و ۲۹ کشور هم سفیر شان به این مراسم می‌آیند، در مجموع ۱۹۵ نفر اعلام آمادگی کردند.

مصری با اشاره به از ۱۹ کشور رئیس مجلس در مراسم شرکت خواهند کرد ادامه داد: تمهیداتی از نظر بحث کرونا در محل ستاد کل صورت گرفته است.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه متاسفانه به دلیل کرونا از مهمانان داخلی نسبت به دوره‌های قبل کمتر دعوت شده است اظهار کرد: انشاالله مراسم به همان شکلی که قرار بود برگزار خواهد شد.

وی افزود: مراسم با سرود جمهوری اسلامی ایران و بعد قرائت قرآن و سپس سخنرانی ریاست محترم مجلس آغاز خواهد شد و پس از آن فرمایشات رئیس قوه قضاییه را خواهیم داشت و پس از آن مراسم تحلیف و سوگند رئیس جمهور خواهد بود و پس از آن سخنرانی ریاست جمهوری را خواهیم داشت و نسخه پایانی را ریاست مجلس قرائت خواهد کرد.

در حال تکمیل...