شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انفجار بیروت#نتایج#اعلام نتایج

نعیم قاسم: اعلام نتایج تحقیق انفجار بیروت نباید به تاخیر بیفتد


نعیم قاسم: اعلام نتایج تحقیق انفجار بیروت نباید به تاخیر بیفتد

جانشین دبیرکل حزب الله لبنان بر ضرورت عدم به تاخیر افتادن نتایج تحقیق انفجار تروریستی در بندر بیروت تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المنار، «شیخ نعیم قاسم» جانشین دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت که برخی حزب الله را متهم به دست داشتن در انفجار بیروت می‌کنند که این یک اتهام سیاسی است و هدف از آن تخریب چهره حزب الله است.

وی گفت:کسانی که حزب الله را متهم به دست داشتن در انفجار بیروت می‌کنند، به گزارش‌هایی که آمریکایی‌ها، فرانسوی‌ها، آلمانی‌ها و محققان لبنانی ارائه کردند رجوع کنند. همه این گزارش‌ها می‌گویند که حزب الله هیچ ارتباطی با انفجار بیروت ندارد.

نعیم قاسم گفت که عدم اعلام نتایج تحقیق انفجار بیروت زمینه را برای سوء استفاده از هر فرصت ممکن برای متهم کردن حزب الله فراهم می‌کند و نتایج این تحقیق باید هرچه زودتر برای راحت شدن خیال مردم اعلام شود.

وی افزود: تاکنون در پرونده انفجار بیروت هیچ چیزی علیه حزب الله اثبات نشده است، زیرا حزب الله هیچ ارتباطی با این انفجار ندارد.

حزب الله لبنان روز سه‌شنبه در آستانه سالروز انفجار ویرانگر بندر بیروت به خانواده شهدای این حادثه تسلیت گفت و برای مجروحان طلب عافیت و شفاعت و با بازماندگان قربانیان این انفجار ابراز همبستگی کرد.

حزب الله در بیانیه خود بر اهمیت اتحاد لبنانی‌ها و همبستگی آن‌ها برای عبور از این حادثه دردناک و همکاری جدی برای رسیدن به تحقیقات کامل و شفاف و صادقانه، به دور از سوء استفاده سیاسی و تصفیه حساب‌ها و درگیری‌های داخلی تأکید کرد.

هزاران نفر از شهروندان لبنانی امروز به مناسبت اولین سالگرد انفجار بندر بیروت تظاهرات کردند.

تظاهرات کنندگان خواستار مجازات عاملان این انفجار شدند.

امروز چهارشنبه اولین سالروز انفجار مهیب بندر بیروت است؛ انفجاری که این بندر و بخش بزرگی از شهر بیروت را تخریب کرد و باعث شد این کشور که از دو سال پیش وارد بحران سیاسی-اقتصادی شود.

انتهای پیام/