شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فوتبال#استقلال#تیم فوتبال

یدالله اکبری در گفتگو با مهر:

باند بازی و رفاقت به فوتبال ما ضربه زده/ پول حرف اول را می‌زند

باند بازی و رفاقت به فوتبال ما ضربه زده/ پول حرف اول را می‌زند

هافبک سابق تیم فوتبال استقلال گفت: باندبازی و رفیق بازی باعث شده تا فوتبال ما لطمات شدیدی بخورد.

یدالله اکبری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص لیگ بیستم گفت: متاسفانه فوتبال ما پیشرفت محسوسی نداشته. سطح فوتبال ما پایین است. نبود تماشاچی روح فوتبال را از بین برده و داوری های ضعیف باعث شد تا از ابتدا تا انتهای فصل تمامی تیم ها نسبت به قضاوت ها معترض باشند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تغییرات در سطح مدیریت باشگاهها نیز یکی از دلایل افت فوتبال ما است. مدیرانی که تجربه ندارند وارد کار شده و به جای اینکه باعث پیشرفت فوتبال شوند به آن ضربه زدند. بنابراین اعتقاد دارم باید در فوتبال از مسئولینی استفاده شود که کاربلد باشند و بدانند فوتبال چه مشکلاتی دارد و چگونه باید آنها را حل کرد.

هافبک سابق استقلال در خصوص سقوط سایپا و ماشین سازی به دسته پایین تر گفت: ۵ سال برای سایپا بازی کردم. این باشگاه از امکانات بسیار خوبی برخوردار است. باید یک خسته نباشید به مدیران این تیم گفت که سایپا را با تمامی امکانات راهی دسته پایین تر کردند. تغییرات پی در پی در سطح کادر فنی باعث این اتفاق بد شد. ماشین سازی هم شرایط سایپا را داشت. آنها هم تیم کم امکاناتی نبودند اما همین جابجایی های زیاد باعث سقوط این تیم به همراه سایپا به دسته پائین تر شد.

وی در ادامه تاکید کرد: فوتبال ما درست نخواهد شد. متاسفانه برخی ها با باندبازی و رفیق بازی به فوتبال ضربه زدند. با همین روش مربی جابجا کردند. چطور می‌شود یک مربی یک تیم را به دسته پائین تر برد. دوباره به او تیم بدهند. این نشان می دهد که باندبازی در فوتبال ما وجود دارد و تمام شدنی هم نیست.

اکبری خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اصلی فوتبال ما مسائل مالی است. پول حرف اول را در فوتبال ما می زند. بازیکنان بیشتر به فکر آینده خود هستند نه پیراهنی که بر تن کرده اند. در لیگ امسال ستاره ندیدیم. بازیکنی که از قابلیت های فنی بالایی برخوردار باشد وجود نداشت و در مجموع یک لیگ معمولی را شاهد بودیم.

وی در خصوص عملکرد استقلال در لیگ بیستم گفت: استقلال روزهای سخت و پرحاشیه ای را سپری کرد. با آمدن فرهاد مجیدی به جای فکری شرایط تیم بهتر شد. او توانست صمیمیت خوبی بین بازیکنان و کادر فنی برقرار کند. و با این همه مشکلات حاشیه ای نتایج خوبی در لیگ و جام حرفی بدست بیاورد. شاید اگر اختلافات بین مدیریت و کادر فنی وجود نداشت استقلال عملکرد بهتری داشت و حتی می توانست قهرمان شود.

هافبک پیشین استقلال تصریح کرد: قهرمانی پرسپولیس را تبریک می گویم. آنها تیمی یکدست و با کیفیت بودند. تغییرات زیادی نداشتند و همین مسئله باعث موفقیت شان شد. سپاهان هم با محرم نویدکیا روزهای خوبی پشت سر گذاشت و اعتقاد دارم آنها می توانند سال آینده بهتر از این باشند.

اکبری در پایان خاطرنشان کرد: استقلال اگر بتواند در جام حذفی به قهرمانی دست پیدا کند تا حدودی هواداران ناراضی خود را شاد کرده است. البته با شرایطی که آبی پوشان دارند و صمیمیتی که بین آنها هست قهرمانی دور از دسترس نخواهد بود.