شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#اروپایی#کرونا

رئیس کمیسیون اروپا: مسئله محدودیت‌ها برای سفر به آمریکا باید سریعا حل شود


رئیس کمیسیون اروپا: مسئله محدودیت‌ها برای سفر به آمریکا باید سریعا حل شود

رئیس کمیسیون اروپایی بر لزوم حل مسئله محدودیت‌های سفر برای مسافران اروپایی به آمریکا به دلیل بحران کرونا تاکید کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم ، "اورزو لا فون در لاین"، رئیس کمیسیون اروپایی در گفتگو با "آر ان دی" آلمان درباره اهداف اتحادیه اروپا درباره کاهش 55 درصدی گازهای گلخانه ای تا سال 2030 و خنثی شدن آب و هوایی اروپا از سال 2050 و اینکه آیا دست یافتنی است گفت: این اهداف از تابستان امسال جزو قوانین اروپایی است. سران کشورهای اروپایی و همچنین پارلمان اهداف اقلیمی این اتحادیه را تایید کرده‌اند و هیچ کس نمی تواند از آن رویگردان شود. درباره اینکه چگونه این اهداف محقق می شود جای بحث است، اما اینکه آیا محقق می شود نه.

وی عواقب تغییرات آب و هوایی را برای همه قابل لمس دانسته که از مدتها پیش ایجاد شده و در این راستا به افزایش چشمگیر دمای هوا و سیل های ویرانگر اخیر در جنوب اروپا اشاره کرد.

فون در لاین در ادامه با اشاره به عواقب خطرناکی که تغییرات آب و هوایی می تواند داشته باشد تاکید کرد: ما باید وارد عمل شویم.

فون در لاین البته تحقق اهداف آب و هوایی را تنها با مشارکت همه کشورهای دنیا امکان پذیر دانسته و گفت: من می خواهم اتحادیه اروپا در این راستا پیشرو باشد. تغییرات طاقت فرسا خواهد بود و این واقعیت است. اما اگر ما کاری انجام ندهیم هزینه ها در نهایت بیشتر می شود. اروپا هر آنچه برای موفقیت نیاز است را انجام می دهد.

رئیس کمیسیون اروپایی در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد: ما باید از سرمایه گذاری ها در تکنولوژی های تمیز حمایت کنیم. از این رو ما یک مکانیسم تعدیل مرزی را دنبال می کنیم. شرکت هایی که می خواهند محصولات کثیف وارد کنند باید غرامت پرداخت کنند.

وی در این باره که آیا اروپا در این راستا روی همکاری آمریکا هم حساب می کند گفت: با روی کار آمدن "جو بایدن" به عنوان رئیس جمهور آمریکا خیلی چیزها در مسیر مثبت پیش خواهد رفت.

"فون در لاین" در بخش دیگری از این گفتگو به مسئله کرونا و قواعد اروپا و آمریکا برای مسافران پرداخته و گفت: ما بر این مسئله اصرار داریم که قواعد متقابلی برای مسافران در هر دو جهت وجود داشته باشد. وضعیت اپیدمی در ایالات متحده آمریکا و اروپا امروز بسیار مشابه است. اتحادیه اروپا محدودیت ها برای ورود مسافران از آمریکا را در ماه ژوئن لغو کرد. ما باید این مشکل (محدودیت ها برای مسافران اروپایی در سفر به آمریکا) را در اسرع وقت حل کنیم و در این راستا با دوستان آمریکایی خود در تماس هستیم. این مسئله نباید هفته ها طول بکشد.

وی درباره روند تایید واکسن اسپوتنیک وی روسی در اروپا هم گفت: این روند بسیار کند شده است. درخواست تایید این واکسن از مدتها پیش به آژانس دارویی اروپا داده شده است. اما تا به حال سازندگان این واکسن داده های ایمنی کافی را در اختیار آژانس قرار نداده‌اند و این سوالاتی را ایجاد می کند.

رئیس کمیسیون اروپا از تامین واکسن زیاد برای اروپا برای آغاز مرحله سوم واکسیناسیون خبر داده و همچنین گفت: ما همچنان می توانیم دوزهای واکسن بیشتری را به کشورهای همسایه از جمله آفریقا ارائه دهیم.

رئیس کمیسیون اروپایی در ادامه گفت: ما نباید هرگز فراموش کنیم که این پاندمی تازه زمانی تمام می شود که برای همه انسان ها تمام شود. این می طلبد که اروپا باز و کاملا فعالانه با دنیا به دنبال راه حل هایی باشد.

انتهای پیام/