به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، فرزاد فتاحی درباره‌ دستور جدید ستاد کرونا استان و تاکید مقام قضایی درخصوص تعطیلی کلیه فعالیت‌های ورزشی گفت: با توجه به وضعیت قرمز شهر مشهد و برخی شهرستان‌های استان، اطلاعیه‌های لازم برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به همۀ دستگاه‌های اجرایی و باشگاه‌های ورزشی ارسال شد که متاسفانه برخی از باشگاه‌ها و اماکن دولتی در رعایت این دستورالعمل‌ها کوتاهی کردند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی اظهار کرد: برهمین اساس و طی همین مدت، اکیپ‌های بازرسی ما بیش از ۴۵۰ مورد بازرسی داشتند که به ۱۲۶ مورد تذکر کتبی و ۲۶ مورد پلمب اماکن ورزشی منجر شد.

وی افزود: در هفتۀ گذشته هم ۸۰ مورد بازرسی از اماکن ورزشی داشتیم که ۲۰ مورد در نوبت پلمب هستند.

فتاحی با بیان اینکه گسترش بیماری منجر به ازدحام بیماران و سختی کار کادر درمان شده است، خاطرنشان کرد: در راستای اجرای سیاست‌های ستاد کرونا، دستورالعمل مقام قضایی و دادستان مشهد و همینطور مصوبه  کمیسیون امنیتی و انتظامی ستاد کرونا، بنا شده است از فردا با صنوفی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند برخورد جدی صورت گیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در ادامه بیان کرد: باشگاه‌های ورزشی جزو معدود صنوفی هستند که مراجعات زیادی دارند و تاکنون هم بسیاری از این اماکن ورزشی همکاری بسیار خوبی با ستاد ملی کرونا داشته‌اند، اما انتظار داریم این همکاری را به صورت جدی‌تر و با تعطیل کردن اماکن ورزشی ادامه دهند.

وی ضمن اعلام تشکیل ۱۵ اکیپ بازرسی با حضور نمایندگان بهداشت و درمان و با مسئولیت معاونین اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، افزود: از روز 12 مرداد به مدت ۱۰ روز، بازرسی‌ها از اماکن ورزشی در سطح شهر مشهد صورت خواهد گرفت که شامل باشگاه‌های خصوصی آقایان و بانوان و همینطور اماکن ورزشی دولتی خواهد شد.

فتاحی همچنین متذکر شد که به محض مشاهده‌ فعالیت هر باشگاه یا مکان ورزشی، آن مکان بلافاصله پلمپ خواهد شد و دیگر تذکر کتبی داده نمی‌شود چراکه اطلاع‌رسانی‌ها و تذکرات لازم بصورت پیامک از پیش داده شده است

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در ادامه اظهار کرد: بسیاری از خانواده‌ها با اداره کل ورزش و جوانان در طی تماس‌هایی از باز بودن اماکن ورزشی گله داشته‌اند و تقاضا شده حتما همه‌ باشگاه‌های ورزشی تعطیل شوند تا فرزندانی که به حرف پدرمادر خود گوش نمی‌کنند هم بالاجبار خانه‌نشین شوند.

وی درخصوص نحوه شناسایی و برخورد با باشگاه‌های غیرمجاز خانگی نیز گفت: این باشگاه‌ها قابل شناسایی نیستند و براساس گزارش‌های دریافتی مردمی شناسایی می‌شوند که قطعا از طریق مقام قضایی با این موارد هم به شدت برخورد خواهد شد.