شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تامین اجتماعی

پرداخت ۸۵ هزار فقره وام ۷ میلیونی به بازنشستگان


پرداخت 85 هزار فقره وام 7 میلیونی به بازنشستگان

رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی از پرداخت ۸۵ هزار فقره وام قرض‌الحسنه ۷ میلیونی به بازنشستگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،  علی‌اصغر فیاض در جریان سلسله نشست‌های رویای تأمین اجتماعی فراگیر با موضوع آینده‌نگاری منابع مالی سازمان تأمین اجتماعی (اصول مطالبات و پایداری منابع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی) که صبح امروز با حضور مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و برخی از شرکای اجتماعی این سازمان برگزار شد اظهار کرد: موضوع تأمین منابع مالی سازمان یکی از چالش‌های مهم صندوق بازنشستگی است و زنگ خطری است که به صدا درآمده است و بارها اعلام کرده‌ایم که منابع سازمان حق‌الناس است و امانتی برای آینده است وباید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: منابع مالی پایدار سازمان از موضوعاتی است که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که البته این موضوع پرداخت بسته به پرداخت دیون دولت به سازمان است که باید طی یک برنامه مشخص این اتفاق بیفتد.

رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور ادامه داد: در حال حاضر خدمات درمانی متناسبی از بیمارستانها و مراکز ملکی مختلف سازمان تأمین اجتماعی صورت گرفته که نمود این اتفاق را در ایام کرونا در بیمارستانهای ملکی تأمین اجتماعی شاهد هستیم.

فیاض ادامه داد: تامین اجتماعی تعهداتی را در خصوص هزینه بیکاری دارد که این تعهدات بدون وقفه در همین ایام و علیرغم مشکلاتی که وجود داشته و دارد ارائه می‌شود و انتظار داریم که دولت و مجلس سازمان تأمین اجتماعی راحمایت کنند.

وی تصریح کرد: ضمن تشکر از بودجه‌ای که برای تأمین اجتماعی پیش‌بینی شده موجب استقلال سازمان تأمین شود و استقلال تأمین منابع پایدار و بدهی آن به دولت خط قرمز ما محسوب می‌شود.

رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی به اجرای طرح متناسب‌سازی و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اشاره کرد و گفت: این اتفاق پس از 12 سال انجام شد که البته از منابع خود سازمان اجرا شده است و انتظار ما این است که اتفاق دائمی شود.

فیاض ادامه داد: همچنین طی هفته‌های گذشته 85 هزار فقره وام قرض‌الحسنه به رقم 7 میلیون تومان به بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت شده است علاوه بر اینکه پرداخت مستمری و حق بیمه بدون یک روز تاخیر در حال انجام است.

وی با اشاره به دغدغه بازنشسنتگان مبنی بر دائمی شدن متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: طرح دو فوریتی از سوی دولت به مجلس ارائه شده است که متأسفانه شاهد دست‌اندازی برخی از نمایندگان در رابطه با این موضوع و معیشت بازنشستگان هستیم و نیاز به تعقیب رویکرد مجلس است و امیدواریم این مسئله مورد توجه قرا رگیرد چرا که بازنشستگان قشری مظلوم هستند.

رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: انتظار داریم لایحه دو فوریتی دائمی  شدن حقوق بازنشستگان در مجلس به تصویب برسد که در این ارتباط نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس تسلیم که در آن مشکلات بازنشستگان نوشته شده است.

انتهای پیام/