شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مستند#مجموعه

مستند ایرانگردی «اهل سفر» به ۲ استان آذری زبان می‌رود + عکس


مستند ایرانگردی «اهل سفر» به 2 استان آذری زبان می‌رود + عکس

مجموعه مستند «اهل سفر» به کارگردانی یاسر طالبی و تهیه‌کنندگی میترا روحی‌منش به سفارش شبکه مستند سیما در ۲۶ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، میترا روحی‌منش ، تهیه‌کننده این مجموعه در این باره گفت:  «اهل سفر» در ادامه مجموعه مستند «تاج زاگرس» تولید می‌شود که پیش‌تر و در  نوروز 1400 از شبکه مستند  پخش شد، پیش تولید این مجموعه مستند به تازگی تمام شده و به زودی تولید آن کلید زده می‌شود.

این تهیه کننده افزود: گروه مستند برای تهیه این مجموعه این بار به استان آذربایجان شرقی و اردبیل می‌رود و تاریخ، فرهنگ، مناطق مختلف و دیدنی، آشپزی و خوراکی‌های محلی و دیگر جذابیت‌ها و سنت‌های این سرزمین را به تصویر می‌کشد.

وی گفت: «اهل سفر» در 2 اپیزود 13 قسمتی مجزا به نام‌های «آوای میشو» بخش آذربایجان شرقی و «ساوالان» بخش اردبیل ساخته می‌شود و در هر بخش مهدی خلیلی به عنوان راوی و مسافر زندگی روزمره مردم شهرها و روستاهای مختلف و فرهنگ‌ها و آداب و رسوم آنان را به تصویر می‌کشد.

پیش‌تر از این گروه مستند، مجموعه مستندهای «رویای کارمانیا» ، «در قلب کومش» ،«گلستانم آرزوست» و «از سرزمین شمالی» تولید و پخش شده بود.

راوی این مجموعه مهدی خلیلی است و از دیگر عوامل آن می‌توان به نویسنده و کارگردان: یاسر طالبی، تدوینگر و تصویربردار: فرحبخش فرهیدنیا، صدابردار: سیدمجید حسینی، برنامه‌ریز: حسن جعفری، پژوهشگران: علی رمضانی پاجی، حورا لقمان و تهیه‌کننده: میترا روحی‌منش اشاره کرد.

مستند , شبکه مستند , ایرانگردی | ایران گردی , مستند , شبکه مستند , ایرانگردی | ایران گردی , مستند , شبکه مستند , ایرانگردی | ایران گردی , مستند , شبکه مستند , ایرانگردی | ایران گردی , مستند , شبکه مستند , ایرانگردی | ایران گردی ,

انتهای پیام/