شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#تشکیل دولت#مجموعه#رئیسی
احزاب می‌خواهند یار دولت باشند / اولین گام برای تحقق مطالبات مردم تشکیل دولت کارآمد و چابک است
حسین کنعانی‌مقدم، دبیرکل حزب سبز:

احزاب می‌خواهند یار دولت باشند / اولین گام برای تحقق مطالبات مردم تشکیل دولت کارآمد و چابک است

دبیرکل حزب سبز گفت: رئیسی یک بحثی را مطرح کردند که رهبری هم این توصیه را دنبال کردند و آن بحث دولت، مردمی است مجموعه این‌ها در احزاب وجود دارند. بنابراین به نظر می‌آید که برنامه خاصی را برای ارتباط با احزاب باید مطرح کنند و ما بارها گفته‌ایم که احزاب نمی‌خواهند باری برای دولت باشند.

اعتمادآنلاین| حسین کنعانی مقدم، دبیرکل حزب سبز، در خصوص انتظاراتی که در چهارسال آینده از دولت می رود، گفت: در مراسم تنفیذ، آقای رئیسی صحبت هایی را انجام دادند که بحث تحول خواهی و عدالت خواهی، مبارزه با فساد و فقر و تبعیض، اجرای سیاست های اعلامی نظام و توجه به ارزش های انقلاب و پاسداری از خون شهدا در صَدر صحبت های ایشان بود. قاعدتا اولین گام برای تحقق این مطالبات که هم مطالبات مردم و هم مطالبات رهبری است، تشکیل یک دولت کارآمد و چابک با همین خصوصیات مطرح شده است.

 

به گزارش برنا، او افزود: شاکله دولت نشان دهنده این خواهد بود که آقای رئیسی چقدر در تحقق شعارهای خود ایستاده و پایبند به این تحولات است. همچنین همانطور که اشاره کردند سه برنامه را باید در هیات دولت به تصویب برساند. یکی برنامه کوتاه مدت و فوری است که خود رئیس جمهور هم مطرح کردند. یکی دیگر برنامه میان مدت و یکی هم برنامه درازمدت است که قاعدتا اگر بخواهد یک برنامه 4 ساله ای را ارائه کند بخشی نیاز به آن دارد که به سمت گرفتن مجوزهای لازم برای تحقق این برنامه ها از مجلس باشد.

 

کنعانی مقدم ادامه داد: اما چند عدد را ذکر کردند که قاعدتا نشان دهنده وضعیت کسب و کار، معیشت مردم و حرکت کردن به سمت حل مشکلات و معضلات مردم و رسیدگی به مشکلات فعلی است. آقای رئیسی مباحث نقدینگی و سرمایه گذاری و تورم را مطرح کردند، به بدهی دولت که سه برابر شده و کسری بودجه 450 هزار میلیاردی، تورم 44 درصدی اشاره کردند که در حال تحویل گرفتن آن هستند و قاعدتا باید برنامه 4 ساله ای که اشاره کردند مقدمه ای برای برنامه هفتم، پنج ساله باشد. یک بحث دیگر هم به فرجام رساندن برجام و بحث کرونا است که از اولویت های او است.

 

این سیاستمدار اصولگرا در خصوص وعده های رئیس جمهور گفت: آقای رئیسی یک فرد است که یکسری اختیارات مقام دوم اجرایی کشور را دارد اما قاعدتا باید ببینیم که هیات دولتی که معرفی می کند از پس حل مشکلات بر می آید یا نه، آن موقع می شود ارزیابی کرد که آیا این شعارهایی که داده می شود محقق می شود یا نه.

 

او در خصوص ارتباط رئیس جمهور با احزاب نیز خاطرنشان کرد: آقای رئیسی یک بحثی را مطرح کردند که رهبری هم این توصیه را دنبال کردند و آن بحث دولت، «مردمی» است و ایشان فرمودند که در عین حال که باید با مردم و همراه مردم باشید اما نباید از نخبگان، اندیشمندان و متفکرین غفلت کنید و مجموعه اینها در احزاب وجود دارند. بنابراین به نظر می آید که برنامه خاصی را برای ارتباط با احزاب باید مطرح کنند و ما بارها گفته ایم که احزاب نمی خواهند باری برای دولت باشند بلکه می خواهند یار دولت باشند.