واکسیناسیون اجباری پنتاگون را با معما مواجه کرده است

 این رسانه افزود: در راستای دستور جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا ، لوید آستین وزیر دفاع این کشور در حال تصمیم گیری درباره اجرای برنامه سریع واکسیناسیون برای ارتش و ملزومات مربوط به آزمایشات کرونا است.

این اقدام احتمالا از سوی بخشی از نیروهای مسلح محبوبیتی نخواهد داشت.

به رغم  تلاش استین و فرماندهان ارشد نظامی برای واکسیناسیون هنوز تعدادی از سربازان، ملوانان و خلبانان آمریکایی هنوز به طور کامل واکسینه نشده اند. مقام های وزارت دفاع آمریکا در حال برنامه ریزی دقیق تر برای واکسن به این ویروس مرگبار هستند که سرایت آن افزایش یافته است.

آمار پنتاگون نشان می دهد فقط بیش از یک میلیون سرباز به طور کامل واکسینه شده اند و تا ۳۰ ژوئن حدود ۶۸ درصد از سربازان دستکم یک دوز واکسن دریافت کرده اند.

تلاش برای واکسیناسیون از جهات متفاوتی با جنگ های فرهنگی متفاوت است اما مقاومت جدی در مقابل آن مخالفت قوی در مقابل هر گونه دستوری از سوی دولت های فدرال، ایالتی و محلی را نشان می دهد.

برای مقابله با چنین احساسی، رهبران نظامی برنامه واکسیناسیون اجباری را به عنوان راهی برای اطمینان دادن درباره سلامت نیروها و آمادگی برای دفاع از کشور اجرا می کنند.

همه گیری کرونا سال گذشته ضربه سنگینی به آمادگی نظامی وارد کرد و باعث شد کشتی یو اس اس تئودور روزلت یک ماموریت طولانی خود در منطقه اقیانوس آرام را کوتاه کند که دلیل آن آن ابتلا به کرونا بین خدمه بود.

ارتش آمریکا در مجموع ۳۱۳ هزار موارد مبتلا به کرونا داشته که بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ نفر از آنها مجبور بودند در بیمارستان بستری شوند. در مجموع بیش از ۶۱۳ هزار آمریکایی به خاطر ابتلا به کرونا جان باخته اند.

برخی از محققان حقوقی و تحلیلگران نظامی می گویند واکسیناسیون اجباری می تواند ذهنیت شهروندان آمریکایی را که در مقابل دریافت واکسن محتاط هستند، تغییر دهد.

بر خلاف دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا، که فرمانده ارشد نظامی آمریکا و رهبران پنتاگون علنا با هم اختلاف داشتند، بایدن و مقامات ارشد نظامی ظاهرا در خصوص واکسیناسیون اجباری علیه کووید-۱۹ اتفاق نظر دارند. کارشناسان می گویند این توافق ممکن است ادامه داشته باشد.