طغیانی: مشت روحانی برای آمریکایی‌ها باز بود

 سید مهدی طغیانی در واکنش به تهدید اخیر آمریکایی‌ها مبنی بر اینکه فروش نفت ایران به چین را تحریم می‌کنند، اظهار داشت: آمریکا پیش از این، ارتباط نفتی ایران با کشورهای دنیا را تحریم کرده است و مسئله جدی در این باره وجود ندارد. در واقع تحریم جدیدی اضافه‌تر از گذشته در این زمینه امکان‌پذیر نیست.

وی بیان کرد: در حال حاضر خرید نفت از ایران و پرداخت پول آن تحت تحریم آمریکا است و اگر آنان می‌خواستند اقدام دیگری انجام دهند، همین الان انجام می‌دادند و آنان نمی‌توانند مورد دیگری را به این تحریم اضافه کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه این ادعای آمریکایی‌ها غلوآمیز و برای تهدید جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: مشت روحانی و دولت تدبیر و امید برای آمریکایی‌ها باز بود و دست فرمان و پارادایم حاکم دولت روحانی آن بود که برای حل مسائل کشور باید به دنبال توافق با غربی‌ها باشیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه در این دولت هم معلوم شد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد، گفت: غربی‌ها در این هشت سال سعی کردند که زیاده‌طلبی‌های خود را افزایش دهند، فشار بیشتری را به کشورمان تحمیل کنند تا امتیازات بیشتری از ما بگیرند.

طغیانی تصریح کرد: رفتار دولت آینده بسیار اهمیت دارد و آنان باید برای رفع مشکلات داخلی کشور عالمانه و با تدبیر عمل کنند تا به طرف مقابل القا شود که جمهوری اسلامی ایران برای حل مسائل داخلی خود نیازمند غربی‌ها نیست.

وی با بیان اینکه نگه داشتن تحریم برای دشمن هزینه‌بر است، گفت: آنان هزینه‌ای نمی‌دهند که برایشان عایدی نداشته باشد و علت اینکه تحریم‌ها علیه ما را ادامه دادند، آن بود که دولت روحانی در تنظیم امور اقتصادی کشور هم به آنان نگاه می‌کرد و پارادایم این دولت آن بود که باید معطل غربی‌ها باشیم و این نگاه برای غربی‌ها و آمریکا عایدی داشت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت:‌ دولت آینده می‌تواند با تقویت اقتصاد داخلی، تنها بهانه حفظ تحریم که فشار بر اقتصاد ایران است را از بین ببرد.