به گزارش برنا؛ راشد پرستار،  دبیرکل مجمع ملی جوانان در گفتگو با خبرنگار برنا از تشکیل کمیسیون‌های تخصصی ملی خبر داد و گفت: براساس آیین نامه کمیسیون‌های تخصصی مجمع ملی جوانان افرادی می‌توانند عضو کمیسیون‌های تخصصی ملی شوند که در مجامع استانی حضور داشته باشند و اگر آنها تمایلی به عضویت نداشته باشند، می‌توان از افراد عضو کمیسیون‌های استانی، سمن‌های استان و جوانان فعال استفاده کرد.

او افزود: به تناسب اعضای مجمع هر استان، سهمیه لازم پیش بینی شده است و از این بابت هیچ نگرانی نداریم.

پرستار تصریح کرد: طی هفته‌ای که گذشت جهت تشکیل کمیسیون ملی در مجمع ملی جوانان سه کمیته سه نفره تشکیل دادیم تا رزومه‌ افرادی که از استان‌ها رسیده بود را بررسی کنند و اعضای کمیسیون‌های تخصصی براساس رزومه، سابقه و توانایی افراد مشخص شود همچنین یک کمیته سه نفره تطبیق نیز تا روز دوشنبه مسئول بررسی دوباره رزومه‌‌ها شد و انشالله تا پایان همین هفته ارکان هیات رئیسه کمیسیون‌ها یعنی رئیس، دبیر و سخنگوی آنها انتخاب خواهند شد.

دبیرکل مجمع ملی جوانان درخصوص زمان آغاز به کار کمیسیون‌های تخصصی ملی گفت: پیش بینی می‌شود از نیمه دوم همین ماه (مرداد) کمیسیون‌های تخصصی ملی رسما شروع به کار کنند.

پرستار با اشاره به وظایف این کمیسیون‌ها بیان کرد: کمیسیون‌های تخصصی ملی وظیفه دارند تمام طرح‌هایی که توسط کمیسیون‌های استانی ارجاع می‌شود را پخته تر و منابع مالی اجرای آن را پیش بینی کنند و سپس به دستگاه‌های ملی ارجاع دهند همچنین قرار است اعضای این کمیسیون‌ها ذیل کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی در قالب کمیته قرار بگیرند تا از نظر تخصصی آنها استفاده شود لذا از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی انتظار داریم در این زمینه ما را یاری کنند.

او ادامه داد: مقرر شده است کمیسیون‌های تخصصی ملی مجمع ملی جوانان علاوه بر مجلس در قالب کمیته، کنار وزارتخانه‌ها قرار گیرند تا به عنوان نماینده جوانان در تصمیم گیری‌ها ورود پیدا کنند.

پرستار بیان کرد: تجربه ثابت کرده در هر بخشی که کار تخصصی را به دست جوانان سپردیم، موفق شدیم لذا تلاش کردیم برخلاف روال سابق در کشور، کمیسیون‌های تخصصی جوانان را تشکیل دهیم تا جوانان با گام‌های تخصصی خود برای حل مشکلات کشور پا به میدان بگذارند و امور روزمره کشور با نگاه تخصصی و حرفه‌ای آنها پیش رود.

به گفته دبیرکل مجمع ملی جوانان، کمیسیون برنامه و بودجه، ازدواج، امور زنان و خانواده، دینی، مذهبی و اعتقادی، فرهنگ و هنر، آموزشی و علمی پژوهشی، ارتباطات و اطلاعات، محیط زیست و منابع طبیعی، گردشگری و میراث فرهنگی، آسیب‌های اجتماعی، سلامت، اشتغال، حقوق شهروندی، امداد و نجات، اوقات فراغت و نشاط اجتماعی از جمله کمیسیون‌هایی است که در راستای فعالیت مجمع ملی جوانان تشکیل شده است.

//انتهای پیام: 3