به گزارش برنا؛ این درخت بسیار سمی است، شما نمی توانید حتی در زمان باران زیر آن بایستید ؛ در سال 1999، نیکول استریکلند رادیولوژیست به تعطیلات خود در جزیره کارائیب، توباگو، یک روستای گرمسیری با سواحل سرسبز و وسیع رفت در صبح روز اول، او برای تحقیق بر روی صدف ها و مرجان ها در شن و ماسه سفید، زمانی که تعطیلات به سرعت به سمت کسالت باری میرفت، راهی شد.

استریکلند و دوستش در میان نارگیل ها و انبه ها در ساحل، میوه هایی سبز با ظاهری بامزه با بوی نامطبوع یافت ،که بسیار شبیه به سیب کوچک بود هر دوی آنها خیلی احمقانه تصمیم گرفتند یک گاز از آن بخورند و پس از لحظات لذتبخش کوتاه شیرین و طعم شیرین با یک طعم فلفلی، احساس سوزش و تنگی نفس در گلو فرو می رفت که به تدریج خیلی بد میشد و به سختی می توانستند آن را قورت بدهند.

این میوه، مربوط به درخت (مانچینیل)، گاهی اوقات به عنوان "سیب ساحل" یا "گوآوای سمی" نامیده می شود ، این روال همیشگی بومی مناطق گرمسیری جنوب آمریکای شمالی و همچنین آمریکای مرکزی، کارائیب و بخشهایی از شمال آمریکای جنوبی است که این گیاه نام دیگری در اسپانیا دارد، arbol de la muerte، که به معنای واقعی کلمه "درخت مرگ" است. طبق گزارشهای جهانی گینس، درخت مانچینل در واقع خطرناکترین درخت جهان است همان طور که توسط موسسه علوم و صنایع غذایی فلوریدا توضیح داده شده است، تمام قسمتهای مانچینل بسیار سمی هستند و "تماس با هر بخش و یا مصرف هر بخشی از این درخت ممکن است کشنده باشد".

مانچینیل، متعلق به گونه ی بزرگ و متنوع ایفوریا، که همچنین شامل تزئینی کریسمس و بنت قنسول نیز میشوند؛ درخت، دارای یک میوه ی سیب مانند زمخت است و شیره ی شیری رنگ تولید می کند که از همه جا تراوش می کند - پوسته، برگ ها و حتی میوه ها - و در صورت تماس با پوست، می تواند باعث ایجاد التهاب بسیار شدید و دردناک شود. این شیره، حاوی طیف وسیعی از سموم است، اما تصور می شود که واکنش های جدی تر از فروبل، یک ترکیب ارگانیسم دیترپن متعلق به خانواده استر است.

 از آنجا که فروبل، بسیار در آب حل شونده است، شما حتی نمی خواهید که در هنگام باران در زیر یک مانچینل ایستاده باشید –حتی یک قطره بارانی که سم رقیق را حمل می کند، می تواند پوست شما را به شدت بسوزاند به علت این ویژگی های وحشتناک، در برخی از قسمت های طبیعی درخت با یک صلیب قرمز، یک حلقه قرمز رنگ، و یا حتی با علائم هشدار دهنده علامتگذاری شده است.

 ما می توانیم آنها را همین الان از بین ببریم، اما آنها نقش عظیمی در اکوسیستم های محلی ایفا می کنند؛ به عنوان یک درختچه بزرگ، مانچینل به بیشه های متراکم تبدیل می شود، که این انبوه، در بادگیری عالی بوده و نقش محفاظتی در برابر فرسایش ساحلی در سواحل آمریکای مرکزی دارند. گزارش شده است که، به غیر از اثرات استنشاق مواد طبیعی آن، موارد شدید التهاب چشم و حتی کور شدن موقت، ناشی از کشیدن چوب مانیچینل وجود دارد با این حال، نجارهای کارائیب در طی قرن ها، پس از برش با دقت و خشک شدن در برابر خورشید برای خارج شدن شیره سمی از چوب مانیچینیل در مبلمان استفاده کرده اند.

تهدید مرگ واقعی از خوردن میوه کوچک شروع می شود، "اللا دیویس برای بی بی سی می نویسد." هنگامی که میوه می تواند باعث مرگ و میر ناشی از استفراغ شدید و اسهال شود، بدن به نقطه ی بی بازگشتی از کم آبی رسیده است. "

خوشبختانه، خانم استریکلند و دوست او برای گفتن داستان زنده ماندند، به دلیل اینکه آنها تنها مقدار کمی از میوه ی مرگ را خوردند در سال 2000، وی یک مقاله در مجله پزشکی بریتانیا منتشر کرد که علائم را به طور جدی توصیف کرد ، بیش از 8 ساعت طول کشید تا درد به آرامی فروکش کند، با اینکه آنها محض احتیاط پیناکولادا و شیر خوردند سم به تخریب گره های لنفاوی بر روی گردن ادامه داد و باعث درد بیشتر شد.

او نوشت:"تجربه ی ما و انتقال آن به مردم محلی، ترس و وحشت و افسردگی ایجاد کرد، این شهرت درخت سمی بود، و ما به تجربه ترسناکی دست یافتیم."