به گزارش برنا،  سایت العین الاخباریه امارات اعلام کرد، یک نفتکش با پرچم سنگاپور در خلیج عمان دچار "حادثه نامشخص" شده است.

در این راستا خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد، چهار کشتی مقابل سواحل امارات هشدارهایی را منتشر کردند با این مضمون که در شرایط پیچیده‌ای کنترل هدایت کشتی‌ها را از دست داده‌اند، به طوریکه به مقامات از وقوع "حادثه‌ای" در منطقه خبر داده‌اند.

طبق این گزارش، دو کشتی یعنی نفتکش "گولدن بریلیانت" و نفتکش "کامدهینو" از طریق سیستم‌های پیگیری شناسایی خودکار ویژه خود اعلام کردند، نفتکش‌ها تحت رهبری آنها نیستند.

سایت "مارین ترفیک دات کام" گزارش داد، معمولا این یعنی کشتی سوختش تمام شده و دیگر امکان هدایت کشتی وجود ندارد.

همچنین بی بی‌ سی گفت، گزارش‌ها از وقوع یک حادثه دریایی در خلیج فارس و در نزدیکی بندر فجیره امارات حکایت دارند. جزئیات حادثه هنوز مشخص نیست اما گفته شده مربوط به دزدی دریایی نبوده است.

اما خبرنگار آر تی در لندن اعلام کرد، نفتکشی که در خلیج عمان در مقابل سواحل الفجیره امارات مورد حمله دزدی دریایی قرار گرفته به نام "آسفالت" است و از سوی افرادی مسلح که هنوز هویت‌شان مشخص نیست گروگان گرفته شده‌ است.

هیئت عملیات دریایی انگلیس نیز پیش از این گفته بود، حمله‌ای به کشتی در سواحل الفجیره امارات رخ داده و مجریان عملیات خدمه کشتی را گروگان گرفته‌اند.

پیشتر از کشتی‌ها خواسته شده بود حداکثر احتیاط را در خلیج فارس در پیش بگیرند.

این هشدار از طریق منابع ثانویه بدست آمده و به کشتی‌های عبوری هشدار داده شده "حداکثر احتیاط" را پیشه کنند.

این در حالی است که روز پنج‌شنبه رسانه‌ها گزارش دادند که یک نفتکش متعلق به رژیم صهیونیستی در نزدیکی عمان هدف حمله توسط یک پهپاد قرار گرفت که طبق همین گزارشات در اثر آن دو تن از خدمه کشتی، شامل یک بریتانیایی و یک رومانیایی جان خود را از دست دادند.

مقامات صهیونیستی و همچنین انگلیس و آمریکا در ادعاهایی بدون ارائه هیچ گونه مدرکی ایران را متهم به دست داشتن در این حادثه کرده و می گویند که حمله کار ایران بوده است.