شهر خبر

ند پرایس خبر داد؛

گفتگوی تلفنی بلینکن و اشرف غنی/ تاکید آمریکا بر حمایت از کابل!

گفتگوی تلفنی بلینکن و اشرف غنی/ تاکید آمریکا بر حمایت از کابل!

وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با «محمد اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان، بر لزوم تسریع در روند مذاکرات صلح افغانستان تاکید و حملات انجام شده توسط گروه طالبان در این کشور را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا امرو سه شنبه در تماس تلفنی با «محمد اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان، بر لزوم تسریع در روند مذاکرات صلح افغانستان تاکید و حملات انجام شده توسط گروه طالبان در این کشور را محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، ضمن تأیید این مکالمه تلفنی میان دو طرف، بدون اشاره به دو دهه فعالیت‌های مخرب و تفرقه‌افکنانه کشورش در افغانستان، مدعی شد که تعهد واشنگتن در قبال کابل مستحکم و دائمی خواهد بود!

لازم به ذکر است، افغانستان طی چند هفته گذشته صحنه درگیری‌های شدید میان نیروهای دولتی این کشور و طالبان و نهایتاً سقوط برخی ولایات این کشور و خروج کنترل آنها از دست دولت مرکزی در کابل بوده است؛ وقایع تلخی که ناشی از بی تعهدی آمریکا در خروج از این کشور بوده و در عین حال، واشنگتن تاکنون حاضر به پذیرش نقش مخرب خود در بر هم زدن ثبات و صلح در افغانستان نشده است.