شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انفجار بیروت

رئیس پارلمان لبنان خواستار قصاص عاملان انفجار بیروت شد


رئیس پارلمان لبنان خواستار قصاص عاملان انفجار بیروت شد

نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان در سالروز انفجار بیروت خواستار مجازات مسئولان و مسببان این انفجار شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رئیس پارلمان لبنان گفت که به کمتر از عدالت و قصاص در حق کسانی که در انفجار بیروت نقش و دست داشته‌اند، راضی نخواهد بود.

نبیه بری امروز سه‌شنبه طی سخنرانی خود به مناسب سالروز انفجار ویرانگر بیروت (چهارم آگوست» گفت:‌‌ «بارها و بارها گفته‌ایم حتی تا اخرین نفس خواهیم گفت که جز شهدا، قانون و قانون اساسی، کسی نه مصونیت دارد، نه حمایت و نه مخفیکاری شامل او خواهد شد.»

او گفت:‌ ما به کمتر از عدالت و قصاص برای کسانی که در این انفجار دست داشتند، در هر جایگاه و وابسته به هر طرفی که باشند، راضی نخواهیم شد.

رئیس پارلمان لبنان همچنین گفت که لازمه اجرای عدالت شناخت طرفی است که نیترات آمونیوم مرگبار را به پایتخت این کشور وارد کرد. او گفت که باید دلایل پنهان این انفجار را دانست.

وی گفت:‌ «عدالت نه طومار است و نه حرکت نمایشی. بلکه عدالت شایستگی روزانه است که با مستقل بودن دستگاه قضاء و اجرای قانون اساسی و قوانین و اعتلای آرمان شهدا و خون آن‌ها بر هر دیدگاه سیاسی، انتخاباتی و یا فرقه‌ای منفور است».

فردا چهارشنبه اولین سالروز انفجار مهیب بندر بیروت است؛ انفجاری که این بندر و بخش بزرگی از شهر بیروت را تخریب کرد و باعث شد این کشور که از دو سال پیش وارد بحران سیاسی-اقتصادی شود، در این بحران بیش از پیش غرق شود. چرا که دولت «حسان دیاب» مجبور به استعفا شد و چون شرایط بحرانی بود از سوی میشل عون مأمور به انجام مأموریت در قالب دولت پیش برد امور شد.

در سایه نبود دولت دایم و فشارهای غرب به ویژه فرانسه، «سعد الحریری»، رئیس جریان المستقبل و نخست وزیر سابق لبنان مأمور تشکیل کابینه شد ولی او در نه ماه نتوانست این مأموریت را به بهانه اختلافات با میشل عون به سرانجام برساند و در نهایت از تشکیل کابینه انصراف داد.

نجیب میقاتی، هفته پیش دوشنبه، با کسب 72 رای از مجموع 118 رأی نمایندگان پارلمان، از سوی میشل عون، رئیس جمهور لبنان مأمور تشکیل کابینه شد و موظف است کابینه خود را به وی تقدیم کرده و از پارلمان برای تک تک وزرای کابینه رأی اعتماد بگیرد.

انتهای پیام/