شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#امارات#بحرین#بروز

پس از بروز اختلاف با عربستان؛ امارات به بحرین نزدیک می‌شود؟


پس از بروز اختلاف با عربستان؛ امارات به بحرین نزدیک می‌شود؟

ولی‌عهد ابوظبی در سفری به بحرین با پادشاه این کشور دیدار و در مورد روابط دو کشور و مسائل جاری رایزی کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «حمد بن عیسی آل خلیفه»، پادشاه بحرین و «محمد بن زاید آل نهیان»، ولی‌عهد ابوظبی در منامه دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی بحرین (بنا) این دیدار امروز سه‌شنبه در کاخ «الصخیر» صورت گرفت و طرفین طی آن، بر عمق روابط دوجانبه تأکید کردند.

بن عیسی در این دیدار سطح «بالا و بی‌سابق» روابط بین بحرین و امارات، هماهنگی مداوم و سیاست‌‌های همسو و دیدگاه‌های راهبردی مشترک بین این دو کشور را در زمینه امنیت، ثبات و حفاظت از کشتی‌رانی بین المللی در برابر هرگونه تهدیدات که تأثیر منفی بر این زمینه دارد، ستود.

بر اساس این گزارش، پادشاه بحرین و ولی عهد ابوظبی درباره تحولات منطقه‌ای و بین المللی و تلاش‌های دو کشور و راه‌‌های همکاری بین آن‌ها برای مقابله با چالش‌ها و تعامل با پرونده‌های مختلف و تحولات جدید رایزنی کردند.

بحرین و امارات دو همسایه قطر، به رغم توافق اخیر در عربستان سعودی برای عادی‌سازی روابط با دوحه همچنان در برخی پرونده‌ها اختلافات ریشه‌ای دارند. اخیرا شبکه الجزیره قطر، بازوی رسانه‌ای قوی دوحه در مستندی نشان داد که امارات برای تأثیر گذاری منفی بر این کشور، به هالیوود مبالغی داده تا علیه قطر فیلم بسازد.

 

انتهای پیام/