شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#کرونا

دکتر زالی:

موج پنجم کرونا طوفنده‌تر و سهمگین‌تر از موج چهارم است

فرمانده ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران گفت: همه شاخص‌ها نشان می‌دهد که در مجموع موج پنجم کرونا طوفنده‌تر و سهمگین‌تر از موج چهارم است.

موج پنجم کرونا طوفنده‌تر و سهمگین‌تر از موج چهارم است

به گزارش سلام نو به نقل از صدا و سیما، آقای دکتر علیرضا زالی در حاشیه افتتاح رسمی مرکز واکسیناسیون هوانیروز در شرق تهران در جمع خبرنگاران افزود: اکنون وارد هفته هفتم موج پنجم می‌شویم که همچنان شاخص‌ها رو به افزایش است این درحالی است که در موج چهارم از هفته پنج شاهد روند کاهشی بودیم.

وی با پیش بینی این که به نظر می‌رسد هفته آینده شاهد روند تصاعدی کرونا در استان تهران باشیم گفت: به عنوان نمونه طی چند روز اخیر اگر ما هزار و ۶۰۰ نفر را روزانه در بیمارستان ترخیص کردیم ۲ هزار نفر دوباره به عنوان بیمار کرونایی جایگزین و بستری شدند که این خود نشان از شرایط سخت این روزهاست.

فرمانده ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران تصریح کرد: هم اکنون ۹ هزار و ۴۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۲ هزار و ۶۰۰ نفر در بخش‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

آقای دکتر زالی در خصوص شرایط واکسیناسیون شهر تهران نیز گفت: روند واکسیناسیون به خوبی پیش می‌رود و هر اندازه واکسن در اختیار ما قرار دهند ظرفیت برای تزریق آن تا ۱۰۷ هزار در روز در مراکز پیش بینی شده است البته روز گذشته تعداد واکسن‌های تزریق شده در شهر تهران به ۷۷ هزار دُز رسید.