شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#همایون#کنسرت

گزارشی از کنسرت سازهای کوبه‌ای / ریتم‌ها حرف می‌زنند+فیلم


گزارشی از کنسرت سازهای کوبه‌ای / ریتم‌ها حرف می‌زنند+فیلم

همایون نصیری، حمید قنبری و حسین رضایی‌نیا سه نوازنده برجسته‌ی سازهای کوبه‌ای، اجرایی را به صحنه برده‌اند که نمونه‌اش را در موسیقی ایران، کمتر شاهد بوده‌ایم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، اجرای کنسرت‌های آنلاین از چند سال پیش در ایران مطرح شد. سودای ارائه‌ی آنلاینِ موسیقی به مخاطبان به سرِ برخی از تهیه‌کنندگان زد و تلاش‌هایی هم کردند؛ که البته نافرجام بود. کرونا اما ورق را برگرداند. اکنون حدود 16 ماه است که تمام کنسرت‌های موسیقی در ایران تعطیل شده، اما کنسرت‌های آنلاین رونق گرفته است.

 

در این میان مجموعه‌‌ای از کنسرت‌های آنلاین شکل گرفت که تا امروز هم ادامه داشته‌اند. «برخط ماه و نوا» ششمین دوره از این کنسرت‌های آنلاین است. از روز سه‌شنبه 12 مرداد 1400 پخش این کنسرت‌ها آغاز می‌شود و تا جمعه 15 مرداد ادامه خواهد داشت. پیش از این هم پنج دوره‌ی دیگر از این اجراها ضبط و پخش شده است.

کنسرت‌های موسیقی ایرانی , موسیقی ,

یکی از این اجراها مربوط به سه‌نوازیِ سازهای کوبه‌ای با حضور همایون نصیری، حمید قنبری و حسین رضایی‌نیا است. در این اجرا نصیری کاخن و بندیر، قنبری تنبک و تاکینگ‌درام و رضایی‌نیا هم دف می‌نوازد.

در ادامه می‌توانید گزارش تصویریِ خبرنگار تسنیم از روند اجرا و ضبطِ این رویداد را ببینید:

 

کنسرت‌های موسیقی ایرانی , موسیقی ,

 

مجموعه کنسرت‌های «برخط ماه و نوا» در هفته‌های گذشته و با حضور تیم تصویر ثبت و ضبط شده تا در تاریخ و ساعات مشخص برای مخاطبان پخش شود. در واقع این اجراها به شکل آفلاین پخش می‌شوند و آنچه مخاطبان می‌بینند، حاصل ضبطی است که در هفته‌های گذشته انجام شده است.

کنسرت‌های موسیقی ایرانی , موسیقی ,

اجرای سه‌نوازیِ سازهای کوبه‌ای، سه‌شنبه 12 مرداد 1400 از ساعت 23 برای علاقه‌مندان به موسیقی پخش می‌شود.

انتهای پیام/